Wednesday, May 09, 2012

++hadiah untuk suami tersayang!!any ideas???++

assalamualaikum..


mengah...penat...semput...semua ada..seyes aku memang makin tak larat skang ni.sometimes aku buat2 kuat untuk paksa diri siapkan keje..kalo boleh tanak biar orang sambung keje aku half way.tak baik buat macamtu kn..??bila fikir2 balik, cuti sekolah makin dekat.bermaksud segalanya perlu dibereskan sebelum 26hb neh..sebab bulan depan aku kena get ready untuk deliver baby..ya Allah..kuatkanlah semangat hamba-Mu ini untuk menjalankan kerja dengan seikhlas hati yang mungkin.

tahun ni merupakan tahun ke-2 aku bakal menyambut hari guru..tahun lepas tak sempat nak turut serta sebab masa tu demam dan terpaksa mc.so, tahun ni mintak2 lah kesihatan mengizinkan..then boleh join kawan2 lain sambut hari guru kat sekolah.yahoo!tapi dalam keseronokan sambutan hari guru tu...aku kena ingat hari yang lebih penting lagi..which is a day before 16th May..

jeng...jeng...jeng...what is it?

it is my husband's birthday!!!!!:D
skang ni ngah pening fikir nak beli hadiah apa untuk yang tersayang..lelaki..?apa yang dorang suka?
aku perasan yang suami ni sangat sukakan jam tangan..dia suka sebab jam dia selalu hilang..muahaha!
sampaikan aku nak belikan untuk dia pon naik cuak.=p dah masuk kali ke berapa jam dia hilang kat spital..dia ni jenis tanggal kat mana, kat situ lah dia letak..bukan nak letak betul2 kat bilik or tempat khas menyimpan barang sendiri...(contoh amik wudhu' or nak masuk operation theater)
and u know what???yang terbaru jam rolex hadiah daripada ayah dia hilang...camno tuhh???
nak ganti?????errrkkkkkkk!memang TAKLAH!!!!
hahahaha.simpanan aku pon tak sampai harga jam tu.=p
skang ni dia g keje pakai jam tangan plastik takde jenama..ala macam jam budak2 yang warna warni tu.keluar g jalan2 ngan wife and family baru pakai jam tangan yang senonoh sikit.hehe.biarlah plastik asalkan ILEBIU..hikhikhik.

"abang rasa, time keje elok pakai jam plastik ni je ..senang.kalo hilang tak ralat sangat..lagipon abang just nak tengok waktu untuk solat or rehat je..kalau orang nak gelak, gelak jelah..pedulikkan..~"

sampai macamtu sekali dia punya pasrah...but as a wife..aku tak sampai hati plak tengok suami macamtu.then, I started to survey jam2 tangan berdasarkan minat dia..suami suka jam tangan sporty yang nampak abis engine2 dalam..then yang jenis bracelet.
aku ni perempuan..tak pandai sangat nak pilih2 ni..nak tanya pendapat korang plak..what brand yang ok ek??


fossil?


tissot??


errr...tag heuer anyone????*chocking*

jam tangan yang hilang tu macamni...du...du....du....T____T


ntahlah(SIGH~)...bagi aku...hadiah yang paling berharga untuk suami adalah kasih sayang berserta keikhlasan..hadiah dalam bentuk maujud(benda) adalah kenangan..
bukan harga jadi pengukur kan??
so.let's choose for the best item with the price...:))
wish me luck peeps...!

p/s: I am pretty sure...my husband wont read this entry.hehehe.that is why I just post it..:)

5 comments:

  1. hadiah untuk laki ni payah sikit kan...
    nak tahu tak.... birthday fizi tahun ni, kita tak bg yang mahal2 pun.. sebab kita kata dah banyak bagi masa hantaran kahwin... haha, kedekut betul.

    ReplyDelete
  2. hana, kite pon nk buat mcmtulah.haha.sbb masa hantaran mmg kite pon dah bg mcm2.sbb fikir2 balik duit byk nk pakai lg untuk keperluan baby...=p

    ReplyDelete
  3. bg sesuatu yg suami xde....selalunya suami akan hargai..barang2x ms hntaran yg dh bg, x yah bg..mcm suami mia..dia still pakai lg brg2x hantaran...org laki ni klu diraikan secara surprise hadiah even mkn mlm berdua pn dia dh suke..jnji ada kelainan....cara layanan pun memikat dia..hehe..

    ReplyDelete
  4. thn ni nk bg hadiah hubby... green light kawen lg 1...hehe..

    ReplyDelete
  5. hi...saya bru msuk blog cik puan husna ni...samat bkenalan sumer...
    Hm...nak cari hadiah utk somi agk mencabar kan. Mcm somi kak husna gak, kalo suke sstu u, pakai sampai lusuh. Somi saya ni, kalo kite beli bru pun dia simpan. kalo wife tego byk kali buat deek jer...tapi kalo kwn opis tego cepat2 dia nak tuka bru..
    jumaat ni anniversary kitorang. nak bg tie, dah penah bg...belt pun..jam tak mampu..haha(sebb mcm cik puan husna nyer hubby la..nak yg mahal) kasot-dia xske melainkan dia pilih senirik...so alamatnyer nak beli ape2 kne gtau dia, takot dia xske nak pakai. Satu bende dia xde..cincin..nak beli yang suasa sebab dia penah puji cincin suasa abgnya..so, nak beli kat kedai camtu..xde lah plak. (dia nak yg jenis belah rotan...tp ada ukiran2 sket...dia xske yang ada batu2 delima bagai...) bleh gv idea tak kak husna and frenz...hehe...

    ReplyDelete