Sunday, May 20, 2012

++set bersalin, baby's stuffs dan sayangilah suami anda..:)++


assalamualaikum...

sedar tak sedar baby dah nak masuk 34 minggu which means tinggal beberapa minggu lagi untuk deliver..nervous!setiap hari mesti akan belek barang2 baby yang dah dibeli and cium2..hehehe.kemaruk betul mama ni kan? kalau betul lah jantina yang dikatakan, rasanya kami dah ada nama untuk baby..hehe.nama yang sangat simple and mudah untuk disebut..mudah-mudahan baby membesar menjadi seorang yang bermatlamat sesuai dengan nama yang diberi.insyaAllah..

dari pagi tadi sampai skang dok survey set bersalin apa yang paling bagus untuk ibu berpantang nanti.dalam banyak2 set bersalin, rata2 sebut produk nona roguy, leesa confinemum, jamu mak dara, sendayu tinggi, mustika ratu dan orang kampung.sebab aku tak pernah try kan, jadinya taktau nak pilih yang mana..pening kepala eden..huhu.

nona roguy..senang nak dapat kat tempat cheq kat kedah nun..

menarik kan packaging dia??tambah2 nenek vogue kat sebelah tu menambahkan lagi keyakinan..:)

antara brand yang mahal.mungkin sebab kualiti bagus.

orang kampung..ermmm.packaging macam kurang menarik.tapi katanya produk ni bagus.entahle..

mustika ratu..beg dia comel lah.dahlah aku senang terpengaruh dengan benda2 comel...du...du..du...T__T

tanak memanjangkan pening kepala tu, aku pon keluarkan satu2 barang baby yang kami beli semalam before encik suami pulang ke putrajaya..and again aku cium bau semua barang tu...terus rasa naluri keibuan makin menebal..:)

bedding set..encik suami nak sangat colour ni sebab dia kata comel and ada cute cartoon printed on it.

baby bath set

changing mat 

ahaa..yang ni pon encik suami pilih sebab dia kata baru sesuai dengan gender baby..ehehehe.ada gambar kete, bus, lorry and fire brigade.

ops.this is mine.of course!

baby wipes.

lotion and baby oil..rash cream nanti ayah dia sediakan sendiri.:)

pengepit untuk amik botol after rebus basuh botol baby.sebelah tu bottle brush.

nursing pad pakai buang...

set baju.senang beli yang set instead of buying one by one..

banyak benda dah ada skang ni..cuma tengah tunggu breastpump medela freestyle je yang diorder direct dari US..maybe we have to wait for a couple weeks to get that stuff..hopefully tak deliver lagi lah time tu.huhuh.

all in all, bajet persiapan new born baby ni boleh tahan gak eh..kalah musim perayaan..semalam sempat lagi cakap dengan encik suami dalam kereta...

"abang..semua barang untuk baby kan...barang untuk ayah and mama dia takde pon harini..eh.tapi ayah dia at least ada gak (sambil merujuk kepada dua album besar untuk dia)."

"ala..sayang..baby kan orang baru...kita ni macam2 dah ada..dia baru nak mula...apa salahnya kita berbelanja lebih sikit kan..." bercakap penuh pujukan dan comel.ahaks=p

sebenarnya aku tak kisah pon nak beli barang untuk baby..saje2 je ngengada cakap macamtu.hehehe.alkisahnya, sebelum tu aku nak capai gak sebarang dua untuk diri sendiri..tapi disebabkan nak balik cepat and mengejar masa aku lupakan je niat tu..sempat lagi muncung dengan encik suami before hantar dia balik naik bus.bukan apa..bayangkan bas pukul 7.45..then maghrib 7.25..aku cadangkan kami solat kat station bus je..senang.takdela terkejar2..tapi dia berkeras nak solat kat rumah jugak2.dia tanak aku solat sorang2 kat surau stesyen bas tu.risaukan keselamatan aku katanya..FYI, surau dia dok hujung bangunan..agak creepy gaklah.
sudahnya, kami solat kat rumah je...termengah2 aku solat..huhu.then cepat2 pakai tudung g stesyen..sebab tu aku mencuka je muka.hahaha.penat beb rushing2 neh..dahla perut besar..mana larat nak jalan laju2..but still dia tanya, aku jawab selembut yang mungkin...tak sanggup nak cakap kasar2 ngan suami..huhu.

sepanjang dalam kereta aku diam je sebab mengah punya pasal..*dalam hati gila punya rasa berdosa sebab buat muka macamtu ngan encik suami* 
kami sampai bus station tepat2 waktu je...tak sempat parking proper.cuma parking kat tepi2 je.then dia cepat2 keluar kete and aku amik alih tempat driver...orang yang jaga parking tu dah bising giler suh alihkan kete..sabaqlah!!!hisyh..tak nampak ke kenderaan berat nak bergerak pon susah.;p
sampaikan suami babai pon aku tak sempat nak toleh...nak alih kete punya pasal.

sedih sangat2 bila tak hantar suami dengan keadaan yang relax dan tenang.I HATE TO BE IN RUSH!!!!aku park kete kat tepi jambatan sambil tunggu sampai bas dia bergerak..pastu dia call...time tu gak aku minta maaf banyak2..as a wife tak sepatutnya aku tarik muka dengan suami.berdosa ok..bukan apa, risau sangat takut dia terlepas bas.dahla harini nak kena keje  kan....plus, kaki aku tak larat nak bergerak laju macam sbelum ni...harap dia faham..
alhamdulillah..biasanya hal2 macamni tak berpanjangan pon..aku tak suka merajuk2..rasa gelisss melisss plak.hehehe.


to my friends out there..

senang je nak buat pahala sebenarnya...do respect ur husband.jangan sesekali tinggi suara or melawan cakap dia..tambah2 kalau dia suruh buat benda baik.tu je..take care.
dan sayangilah suami anda..:))





8 comments:

  1. Dah banyak barang complete.... ^_^
    Husna, tak sabar tunggu cuti sekolah!!!!

    ReplyDelete
  2. miss sunshine:^__^ alhamdulillah..jom jumpa nk cuti sekolah ni???

    ReplyDelete
  3. Comel gile bedding set tu..Nanti dah decide nak beli confinement set yang mana sila la share2 ye. Kita tak tau nak pilih sama ada Nona Roguy atau Tanamera. Dua2 sangat menarik. :D

    ReplyDelete
  4. wah brg so complete....saat2x trakhir dgn suami selalu jd sedih...ms tu klu ada merajuk ka terksr sikit ka..mula rs bersalah...cepat2x nk minta maaf kat suami..yela kan..semenjak perut dh bsr ni, mmg susah nk jln laju2x..termengah2x rs nya

    ReplyDelete
  5. husna...hana tu dh x sbr nk blk jumpa suami dia..kat fikiran kami dua dh melekat nk jumpa hubby lama2x...hahaha...tp best gak klu dpt jumpa sesama blogger ni

    ReplyDelete
  6. Asz Miza : heheh.suami kite yg beria sgt nk beli yg tu..kite ikot je..suami nk sgt semua barang untuk baby dia ada kartun and comel2.bila tengok gelagat dia rasa lawak plak...;p


    mia-ina : tau tkpe..itu yg tarik muncung 14 inci.pastu mula rasa menyesal sbb buat gitu kat suami.huhuhu.pregnant mummy mmg sgt sensitif..sabor jela..

    ReplyDelete
  7. mia-ina::tula pasal...xpe.kite faham..masing2 suami jauh kan.pastu condition sama plak tu.pregnant tiga2 orang..hehe.jomla jumpa nnt...mia duduk mana cuti sekolah nnt?

    ReplyDelete
  8. salam
    tumpang tanya. medela fs tu u order on9 dari US ke? sebab bila i masuk website medela.com takder pulak bab boleh order on9 tu? i mls nak beli ngan blogger yg byk2 tu sebab mark up harga sgt la. Yang i study, harga kat sana around RM900++ je, tapi yg blogger jual dlm 1200-1800.

    ReplyDelete