Tuesday, May 03, 2011

++terima kasih jakel++


assalamualaikum!!

baru je sampai dari kedah ni.berkematu bontot aku duduk lama2 dalam bus.muahaha!! (18SG) perjalanan yang sepatutnya memakan masa lebih kurang 2 jam setengah untuk terpaksa dilanjutkan menjadi 5 jam setengah..gilosss!!jalan jam teruk sangat2..driver pon bawak slow memandangkan keselamatan penumpang perlu diutamakan.dahla aku ni jenis yang paranoid sikit...pfffttt~
alhamdulillah.aku selamat sampai ke destinasi yang ditunggu2.

sepanjang 3 hari bercuti.aku manfaatkan masa yang ada ngan keluarga tersayang.PLUS.aku gunakan kesempatan yang ada untuk membeli keperluan sempena perkahwinan aku nanti.hikkss..i loike!!
dalam previous entry aku ada cite yang aku takde pon lagi baju untuk akad nikah kan??walhal,baju nikah encik ilebiu dah siap dah pon.lembabness..T__T
trend skank ni, kita tak semestinya guna baju warna putih untuk akad nikah.ade je orang guna warna2 pastel yang lain for their solemnization ceremony.n yess.cantik je aku nengok.memandangkan parents aku are more to conventional style, dorang lebih suka tengok kalo aku kawin pakai baju putih.fine.accepted.as long as it is nice.so.masa hari ahad tu aku g jenjalan area gulati's.hunting for baju akad nikah. ingatkan nak cari kain je.sekali sampai kat pacific.sibuk beli barang lain.huhuh.jauh gile terpesong.ahakss!!:P

kain kat gulati's boleh tahan cantik2.harga pon.herrmmmmppphh...sangat2 'berpatutan'.hahaha.masuk je kat sana.aku pon mula melilau cari apa yang patut.ada satu kain lace nih.cantik sangat.sekali survey harga..Gulp!!'cantik sangat' harga dia.hahaha.pastu mak cakap,relax dulula...jalan2 n tengok2 harga dulu.kalo rasa ok.terus amik.takyah nak pening2 fikir.last2 aku keluar kedai tak beli kain untuk diri sendiri.but beli kain siap2 untuk mak aku warna turqoise.sekali sekali beli kain mahal untuk mak tak salah bukan?she deserves it..:))

jadinya hari ini kami keluar lagi untuk cari kain untuk baju akad nikah..kali ni kami ke jakel.ahaa..masuk sini best.sebab layanan pekerja2 kat sini memang tip top.kita yang pada mulanya tak jadi beli terus rasa berlembut hati nak beli itu ini.bahaya!hohoho.kain2 kat sini memang tak dinafikan,cantik2.juling mata aku tengok kain dia.banyak sangat.tetiba aku ternampak ada satu kain lace yang sangat2 menarik minat aku..slow2 aku jalan n g kat kain tu.masa dok belek2 kain, dalam hati,,"i think i've found my target"..fabric:lace.seyes sweet gile corak die. pastu g tanya harga kat akak yang jaga section lace tuh.kebetulan plak ada diskaun..menggeletik2 seronok bila tau harga dia takdela mahal sangat macam kat gulati's.yay!!jom tepok tangan.

kain dah jumpa.design baju plak???
ahaa..~good question!*ang tanya paihtu ang jawab.paleotakhang*

kalo boleh aku tanak la baju yang terlalu sarat sangat untuk kain nanti.sebab nak pakai sekejap je.then alang2 nak buat,design tu biarlah kita boleh guna lagi lepas ni untuk g function ke ape ke.kalo sarat2 sendiri yang malu nak pakai afterward. so.jangan membazir ye kawan2..jom review contoh2 baju kawin.

no 1 : sangat simple.tak berapa nak menyerlah.maybe sebab semua putih kot.kalo beads tu warna silver or gold mesti lagi cantik.
no 2: menarik.cuma aku tak berapa nak minat dengan baju kurung moden pendek.not my type~

no 3: wuhoo~transparentnya!!ini bukan untuk akad nikah..ini untuk lain nih.bhahahah!ops*
 no 4 : kompem cantik.this is my type..simple yet nice to look at..

--all da pictures shown are from pakcik google.tenkiu uncle..--

untuk harini aku berjaya dapatkan kain yang memenuhi citarasa untuk baju akad nikah nanti..alhamdulillah~dah boleh tempah la after this.hopefully everything is going well as what i've planned with my family.

gudnyte all~:))


5 comments: