Friday, May 20, 2011

++tahniah deli++



assalamualaikum~

sepanjang minggu aku dok fikir macamana nak attend kenduri one of my classmate memandangkan waktu tu ramai benar yang buat kenduri kawin.masa memang betul2 pack.tapi harus diingatkan.nila kenduri yang julung2 kali diadakan oleh budak kelas aku.maknanya deli a.k.a adli zil ikram orang yang first kawin dalam kelas.memang sangat tak disangka2..i thought i wud be da first in da wee day list.;p
 
waq n deli(berbaju biru) time raya kat maktab
 
pagi tadi sempat dok main komen2 ngan cik nuri thru fesbuk.dia dok tanya aku nak g ke tak kenduri deli tuh..mula2 aku jawab tak.pasal aku takot takleh nak bahagi masa time tuh.terlalu banyak kenduri yang kena attend.adoiyai~last2 setelah cik nuri kipas aku banyak2.last2 aku pon cakap kat diri sendiri.*haisyh.takleh jadi neh.budak pempwan g..aku mesti g gak* cuma masalahnya kawan2 pempwan semua dari arah selatan..takkan aku nak turun sana plak kan?tu namanya takde keje mencari keje.muahaha!
tatkala diri sendiri abis bermonolog berseorangan.aku terus capai phone..orang pertama aku call was encik hafiz.umah die je yang paling dekat dengan aku.senang nak tumpang.wahaha.

3 kali call.NO ANSWER.
mood terus bertukar from berkobar2 to kecewa.:(( wuaa!rasa nak nangis..

takpe.cuba lagi.orang kedua yang aku call ialah encik burn..nak tanya dia g dari perak or dari terengganu r dari perlis.recently his parents is at dungun..mana tau dia balik sana dulu then terus g kelantan ke..or dia g perlis then gerak g kelantan ke..heheh.ekkk??first ringing je burn dah angkat.mood bertukar ceria kembali.aku diberitau dia akan gerak dari perak..plus dia nak gerak awal 1hb and kenduri tu 4hb...hurmm.dia ngan adik dia kan photographer.haruslah bersedia awal.takpe2..do ur job first my friend..
 
alaa...nak tumpang sape ni??tanak naik bus!!huhuhu.takot sorang2.
da next call is buntaq...dia pon 50-50 samada nak g kenduri deli ke tak..so.dia akan bagi keputusan before cuti nih.harus bersabar lagi..then.tergerak hati nak call encik hapiz again..alhamdulillah.kali ni dia angkat..tadi dia ada kelas.that is why phone tak berjawab..ooooo..i see.apiz nak g!!yay!!boleh tumpang!!
g ramai2 meriah sikit kete tu..hehehe.
 
akhirnya aku memberi kata putus untuk attend kenduri deli lepas mintak permission dari family aku..syukur~boleh jumpa ngan kawan2 sekelas lagi nanti after beberapa bulan tak jumpa.RINDU sangat!
what am i suppose to buy for da wedding's present??

peti ais?
mesin basuh?
tv?
or set pinggan mangkuk??

hahaha.nantilah fikir..
kawan2..jaga kesihatan ye..nanti leh jumpe..insyaAllah~

thanx for reading this entry.babai!

5 comments:

  1. hmm, deli nak kahwin ye.... dengan zu kan? Alahai tak dapat jemputan pun... hihi... Hmm, kalau dapat pun tak dapat pergi kot.. Sebab nak ke tganu.. ayu kahwin 3 jun.... pastu trus nak prepare utk kahwin sendiri.... huhu.. Menggunakan cuti di semenanjung dengan sebaik-baiknya... huhu. Susahnya duduk jauh2... ^_~

    ReplyDelete
  2. miss sunshine::a'ah..ngan zu,,tula,masa kita skank ni betul2 pack kan?tambah2 hana lg jauh..org ni kira ok lg sbb seblah negeri.ada kelapangan je mmg balik nak settle kan bab kawin,,huhuh.siannya hana..

    ReplyDelete
  3. kita yang dekat ni pon xkawin lagi....die suh maen jauh2 dulu kot macam korang be2 baru bole kawin!! ahakhakhakk...(^___^)peacee!

    ReplyDelete
  4. loytha'san::hahaha.pandai la ko~ntah2 nnt ko yg cepat dulu loy..sape tau kn?jodoh la katakan..;p

    ReplyDelete