Sunday, May 22, 2011

++saya tetap on duty even waktu hujung minggu sekalipon++



assalamualaikum~

setiap hari aku on duty kejutkan encik ilebiu bangun dari tido...kiranya keje aku ni kena standby ala2 oncall dia kat spital lah.hehehe.fair enough i guess.wink2*
pagi tadi macam bese aku kejut dia around 6am.sebab dia nak kena gerak awal from shah alam to putrajaya.well.i did wake him up as what he had asked before.even sepatutnya aku tak bangun tido lagi.hey.kamon(come on)..it's weekend lah.haruslah memanfaatkan masa yang ada untuk mendapatkan tido yang cukup..(Ya Allah..ampunkanlah dosa hamba-Mu ini..)


aku jadi serba salah sangat bila on je laptop pagi2 then tengok updated status yang di post oleh kawan2..sekali tu terpandang status fb encik ilebiu..he was saying that his car was stucked in da middle of NKVE highway..aku terus capai enset n call dia...but there was no answer from him..itu lagi membuatkan aku risau.because i was informed a day before that he will be having oncall today..SIGH~pity him..huhuh.


what am i trying to say rite now is, im feeling so guilty..maybe perjalanan jauh ke kedah tu menyebabkan kereta dia rosak..hurm..baru2 ni kami balik kedah bercuti.he picked me up at ipoh n we headed straight away to my hometown..kalo nak diikotkan aku suh dia naik flight je kalo nak datang kedah.senang.dahlah hari dia datang amik aku tu dia baru pas abis oncall which is also known as post-call.penat kot nak drive jauh2.huhuhuhu.dengan tak cukup tido n rehat aku jadi risau sangat..jalanraya tempat yang kita tak boleh nak agak.so.i prayed hard for him to arrive safely..alhamdulillah.he did.:))

what has touched me right to my heart is, he kept saying dat it was not my fault.kebetulan kereta tu nak rosak pas balik dari kedah.nak buat macamana.fine.diterima.but still rasa bersalah.phewwwhhh~:((
kesian sangat kat my encik ilebiu..tak pasal2 kereta dia masuk ward a.k.a workshop.i dun know for how long the car would be there.maybe a week or for a fortnight.who knows?

hoping that his car would get better in time..

kat kaki ada nota::
nasib baek tak beli keta lagi.kalo keta aku rosak tengah jalan agaknya mati kutu aku dok kat situ.huhuhuh.silap2 haribulan keta aku tinggal n balik jalan kaki.nguehehehh~;p

till then.take care all.
thanx for reading this entry.leviu~!!!!!!!!!!!!!




4 comments:

  1. rosak takpe lagi husna.. haritu eksiden sorang2, haish, mati kutu jugak lah... nasib baik tak nangis sorang2 kat situ ^_^

    ReplyDelete
  2. miss sunshine::yeke..bahayanya..skank ni kn, driver pempwan pon kena ada ilmu kereta.haha.in case if something occurs in da middle of da road, at least kita tau nak buat ape.hehehe.feewwh.nasib baik hana tak panik..:))

    ReplyDelete
  3. Salam... InsyaAllah abg akan dtg klu sayang dlm masalah. Klu tiada ape2 halangan... Naseb x accident pg tu :( kabut gak, oncall + kete rosak= down jap.

    ReplyDelete