Thursday, May 12, 2011

++terasa diriku seperti di BOMBAY++


assalamualaikum~

 tenghari tadi kami makan kat oldtown lagi.rasa macam selesa plak lepak kat sana sebab suasananya tak sesak sangat.plus.aku memang penggemar mi+sup wantan.tehee..arini siap order 2 mangkuk sup weyh.haha.itu namanya makan dengan penuh nafsu serakah.haisyh.jenuh laki nak membela aku pasni.pasai aku makan banyakkkk.tapi tula...semua jadi akai(akal)..haktuihhh!akal la sangat kan..muahahaa!!;p

ok.tanak cite pasal tu sebenarnya.but nak cite pasal weekend baru2 ni after balik dari pengkalan hulu, on last sunday we decided to go for lunch @ PAKEEZA restaurant..it is located somewhere in ipoh.dun ask me for da details because i will answer u nothing.BLURRTT~nama je selalu jalan2 kat ipoh.tapi still tak hafal2 lagi jalan kat sini..pelupa teruk.bukan ape.banyak benda lain aku kena hafal weyh.such as nama budak2 sekolah,tugasan2 sendiri n macam2 lagi lah.rasanya dalam kes aku ni masih boleh dimaafkan for being forgetful.LOL.;p

masa mula2 nak g pakeeza, cik amy ada pesan.makanan kat situ agak cozzy.jadinya kami kena standby cash money lebih sikit.in case kalo makan terlajak ke ape ke at least ada gak back up kan..kali ni giliran kami plak yang kena blanja mak abah.hehehehe.our pleasure...:))

JOM REVIEW!!!*drumroll*

difahamkan makanan kat pakeeza kebanyakkannya indian style..which means curry is da main course of the restaurant.setibanya kat sana.."mana satu kedai pakeeza neh??"
--dari luar memang tak nampak exclusive pon--

selangkah je masuk sana...waahahhhhh!!rasa macam kat bombay lorh.i loike!!
selalunya kalo lepak kat kedai mamak, aney2 yang keje kat situ mesti stok gelaphampirserupamacamkopicapgantang..tapi stok kat sini putih2 melepak+ensem.bak kata orang, india ada dua bahagian which is india utara n selatan.maksudnya yang keje kat pakeeza mesti india utara.pasal muka dorang macam saif ali khan.cerah dari aku plak tu.dayyummm~

sebelum apa2 haruslah amik gambar sendiri dulu kan..hekhekhek.peace to da world~


cik amy with her parents

 mak n i

abah n i



n now turn gambo makanan plak.tengok gambo sendirik banyak2 pon boleh bikin migrain taw.huahua.

 ko nampak tak tuh???highlight of da day...KARI KEPALA IKAN.wuhuuuu!!

kari dal telur goreng.ntahlah.aku pon tak sure nama betul benda alah ni ape.huhuhu.

 ayam bermasalah.MASALA.

percaya atau tak, kesemua lauk-pauk kat atas tu licin!!!!angkara siapakah?ermmm,ayam tu memang nampak sedap.tapi aku tak usik langsung.sebab aku tak berapa minat sangat ngan ayam.aku cuma tala kat kari kepala ikan n curry dahl with scramble egg tu jek.sedap kot.hahaha.


secara keseluruhannya, makanan kat situ memang best ditambah plak ngan lime juice yang teramat lah masyuk..aku makan bertambah-tambah.bukan nasi.but pinggan ok.saje je nak kasik gempak sikit.pfft~
hopefully pasni aku leh makan kat sana lagi.n kali ni nak try cheese nan tandoori.harga dia pon takdela mahal sangat.just nice.

*menitik air liur*

gudnyte everybody..

thanx for reading this entry!:)

No comments:

Post a Comment