Wednesday, September 04, 2013

++on the 2nd anniversary++

assalamualaikum..

makin menjadil-jadik jerawat kat muka aku sejak raya nih..gara2 over sangat makan kuah kacang..since raya sehingga sekarang aku macam ada ketagihan kepada kacang tau.kalau nak diikutkan memang alah sangat dengan kekacang neh tapi disebabkan rasanya yang lazat melampau tak boleh nak elak atau tengok je benda makanan tu terhidang depan mata..mesti nak makan.uhuhu..amik kau.kan muka dah menggerutu..sedih!wuuu~wuuuu~

I ols tanaklah cite pasal jerawat mawat harini..kite nak cerita pasal anniversary kite dua hari lepas..hehehehe*mata kelip-kelip*
tanggal 2 september merupakan tarikh bersejarah buat kami berdua..saat itu kami diijabkabulkan menjadi sebagai sepasang suami isteri yang sah.rasa terharu dan gembira sangat kalau nak dikenang semula.ditambah dengan rasa tak percaya pon ye jugak hihi.
nak dijadikan cerita, aku memang agak sibuk minggu ni..so langsung tak ingat tarikh keramat tuh..sehinggalah pada satu malam encik suami balik dari keje dan bisik kat telinga happy anniversary..nak tau apa respon aku???
eeeeeeeeeeeeeeeeeeee~~~apa seri seri nih?laa...ish! kroh..kroh..kroh..zzzzz~
itulah aku sebenarnya..bila dah start tido jangan dikacau singa betina yang sedang nyenyak..silap2 haribulan boleh kena kungfu aku..kahkahkahkah!tak romantik langsung.eeeiii..

-gambar kawin dolu2-

masa 2hb tu jugak encik suami kena bekerja sebenarnya..dan aku plak bz dengan open house..hihihi.nothing special we did on that day..
the next day on the 3rd, aku pergi sekolah macam biasa..dan pagi tu encik suami temankan breakfast..as usual aku kalau nak g sekolah kena isi perut dulu..kalau tak memang boleh merosakkan mood..huahua.*kuang ajo kan perut aku*
back to the topic. aku memang tak expect haritu akan jadi hari yang sangat sweet.sebab biasanya dia ni kalau dah keje memang tak ingat pape dah..dan menjadi satu kepelikan jugak sebab dia yang ingat anniversary kami..selalunya aku yang wish dulu..
balik dari sekolah aku janji nak jemput dia kat rumah then g lunch sesama..
masa sampai je depan rumah, dia tersengih-sengih dah..aku still tak bajet dia akan beri sesuatu.
memang aku tak perasan waktu dia nak jalan keluar dari pagar rumah tu kat tangan dia ada 3 kuntum bunga ros..hehe.tiba je kat kereta..."nahh...ambik ni..HAPPY ANNIVERSARY SAYANG~"
awwwwww...aku rasa macam aku ni the happiest living woman on earth.
tersipu-sipu i ols amik bunga tu..3 kuntum means I LOVE U okeh..so sweet...:)
hihihihi.siap ada kad ucapan comel dalam bunga tu says "u in my heart"
bila pandang je bunga tu mula lah nak nangis sebab terharu..tapi tahankan je sebab nak g makan kan..kang tak pasal2 muka comot.;p

nilah bunga tu..:)

sampai habis makan aku tak benti sengih macam kerang busuk.hehehe.lepas lunch encik suami terus g keje..

pada belah malamnya, lepas encik suami balik keje..tetiba encik suami cakap kat haiqal.."let's surprise mama" 
yang budak kecik tu pon mengikut je ayahnya ke dining hall..
e'eh?ada kejutan lagi ke?ingatkan bunga je..*dalam hati*

tadaaa~

ada kek comel beserta dua lilin menandakan 2 tahun perkahwinan.
dia siap belikan kek feveret creme brule kat secret recipe

and again akak korang ni terharu..huhuhuhu.T__T
terfikir bila masa dia buat dan beli semua tu dalam kesibukan keja dia..bersyukurnya ya Allah..

apa-apa pon aku memanjatkan setinggi tinggi kesyukuran ke hadrat-Mu Ya Rabbi kerana mengurniakan seorang suami dan anak yang sangat baik dan dicintai.
perjalanan kami masih lagi panjang...setiap perkahwinan pasti ada masam manisnya..sedangkan lidah lagi tergigit..apatah lagi kita suami isteri..
tapi yang penting kami akan sentiasa mencuba untuk menjadi pelengkap yang terbaik kepada satu sama lain..
dan aku juga berdoa semoga Allah memanjangkan jodoh kami hingga ke syurga..kerana dia adalah satu satunya suamiku yang terbaik dunia akhirat..lindungiNya dalam peliharaan-Mu..
limpahkan kasih dan sayang-Mu kepada suamiku..
jadikanlan kami pasangan suami isteri yang mendapat keredhaan-Mu ya Allah.
aminnn ya rabbal alamin..

ps: if u are reading this (yes u encik suami), tak pernah terdetik perasaan menyesal berkahwin dengan abang.
sesungguhnya abang yang terbaik.ketua keluarga yang sangat bertanggungjawab.dan maafkan segala kekurangan sayang sebagai isteri..LOVE U TILL JANNAH...:)



1 comment:

  1. happy 2nd anniversary to both of u dear :) semoga kalian sentiasa dalam rahmatNya. aamin.

    ReplyDelete