Thursday, August 11, 2011

++beranikan diri++

 
assalamualaikum~

pagi semalam kan tetiba aku demam panas.pastu terus shoot g bahagian emergency sebab my colleague dah risau tengok aku menggigil n menggeletar macam parkinson.huhuh.

so.while my friend was trying to find a parking lot..aku masuk dalam dulu.
mak aih!!dalam tu penuh dengan MA yang for sure semuanya lelaki...ni yang aku lemah ni..rasa makin demam dibuatnya.takde ke nurse pempwan???sian aku.wuuu~wuuuu~

one of the MAs amik darah untuk check tahap gula..kemudian cek tekanan darah plak.
thank god.semuanya ok.cuma demam panas biasa je..
aku cuma pelik satu je..minggu lepas aku kena demam panas yang sama...so.aku bitau la MA tu..
dorang tanya pasal nyamuk banyak tak kat rumah or sekolah.
sebab skang ni musim demam denggi kat area ipoh.takutnyaa~!!
 
aku cakap...mana2 tempat pon ada nyamuk...huahua!menyempat lagi tuh dalam demam2 aku..

pas dah kena cek ngan MA, then tunggu giliran untuk dipanggil doktor.
lama siott!aku dah macam nak pitam kat situ menunggu..last2 nama aku called out.
 
nasib baik doktor kat situ sangat2 lembut membuatkan hati aku sedikit tenang.
nama doktor tu NOOR SHIZUKA...unik kan??orangnya sangat comel secomel nama tuan empunya badan.
tapi yang paling sedih, aku terpaksa berbuka puasa sebab dorang suh aku makan ubat kat situ gak...nak tengok ubat tu beri kesan tak untuk turunkan suhu demam.

lama gak aku menempek kat sana..sampai naik bosan.semata-mata nak menunggu nurse amik bacaan suhu demam aku.doktor cakap turun 1c pon dah ok...sebab 40c tu panas sangat,silap2 haribulan aku boleh kena penyakit 'tarik'
nauzubillah~


lepas balik sekolah..tetiba aku dapat satu mesej..
 
"selamat pagi cikgu....boleh berkenalan??
 
errkk.sapa plak neh?rasanya takda bagi no fon kat sapa2.
so, aku abaikan je msg tu..

masuk je arini..aku dapat call dari nombor tu..
tiga kali bunyi call baru aku angkat..

"assalamualaikum~"

"waalaikumussalam..."

"cikgu ingat kat saya lagi?"

"ha?sape?"

"saya MA yang kat hospital haritu...masa awak demam.."

"err...owh..ok..."

"awak tanak jemput saya g kenduri awak ke?"

"ha??!!"

"asalnya saya masa jumpa awak aritu memang saya nak berkenalan dengan awak..pastu kebetulan saya ada kawan yang pernah satu tempat belajar dengan awak dulu..so.saya tanya la dia pasal awak..tup2 dia bitau awak dah nak kawin..alahai..melepas saya..patutla saya mesej awak tak reply"
--mamat ni pernah tanya aku sekolah mana dulu.dia pon orang kedah.so dia memang kenal kawan2 sekolah aku--

"hahahah!ouh..pakdi tu ka..saya dengan dia memang baik pon..jemputla datang kenduri nanti...tapi awak balik ke time raya?sebab kenduri nanti raya ke lima.."

tetiba mamat tu suara sedih plak...

"saya ni jarang balik...yelah..orang single kan.."

"lorh..family kan ada..apa masalahnya tak balik plak kan?saya time2 raya memang nak balik ja.jumpa family yang penting"
 
"err.takpelah cikgu,,insyaAllah kenduri cikgu saya sampai.."
 
teheee~kelakar kan?sangat berani berterus terang...even tho dia tahu yang aku ni nak kawin tak lama lagi..tapi still memberanikan diri untuk call aku,ahaks!!;p
 bagus!!semoga anda berjumpa jodoh yang baik..amiin~
 
 before end up call dia sempat cakap.kalo ada masalah apa2 boleh datang spital terus..
 
erm.dok membayangkan kalo encik ilebiu pindah spital ipoh.mesti lagi best!:D

k lah.banyak plak aku mengarut arini.
babai.
thanx for reading this entry..

4 comments:

  1. sangat suke lelaki yang berterus terang.. tak suka tau lelaki yang suka main tarik tali... hihi.. husna comel, kat mane2 pun ade org minat.. En Tunang tak jeles ke..? hehe

    ReplyDelete
  2. miss sunshine:berterus terang mmg bagus..cuma timing dia tak kena plak.haha!comel?errrk~!takdelah.biasa ja.hehe*blushing*.;p
    encik tunang sgt bz orangnya..dia pon takde masa nak amik tau hal2 macamni..kesian kite kan?kan?

    ReplyDelete
  3. biasalah tu husna.. nama pun doktor.. memang buzy.. on call lagi, ward round lagi.. dulu teringin nak kahwin dgn doktor, tapi kakak kita yang doktor tu kata... baik tak payah, nanti suami sibuk memanjang.. hihi..

    tapi, takpe.. nanti mintak en tunang sambung belajar.. ambik family medicine ke.. boleh kerja kat klinik je.. takde on call.. eh ye ke? pandai2 je kita ni.. haha.

    ReplyDelete
  4. tulah..tambah2 skang ni dia kat ward pempwan.ONG..bertambah2 la dia bz..hisk.dia mmg ada bitau aritu, dia nk sambung blaja.pastu ajak kite smbung blaja sekalik.haha.kite ON je..asal ada org nak sponsor kite blaja...hihihi.;p

    ReplyDelete