Thursday, November 03, 2011

++new phase of life++



assalamualaikumm..

alhamdulillah pergi sekolah harini takde rasa nak muntah teruk.cuma ada mual2 sikit jek n i think it's normal.yang paling penting aku boleh makan as normal.cuma masa kat kantin skolah pagi tadi aku hampir minum air limau yang takde gula.sebab mulut aku nak makan or rasa benda masam2 jek.kebetulan ada guru mentor aku kat situ.dia nasihat aku jangan minum minuman yang tajam macam *lime* tu.sebab bahaya.kandungan tak kuat lagi and perlu mendapat penjagaan yang sewajarnya.tapi...teringin benda masam~...SIGH..T___T

at last aku tukar air aku jadi milo kosong suam.no sugar and no dairy..terpaksalah minum gak even dalam hati nak minum air lain.bila difikirkan balik, betul gak cakap mentor aku.awal2 nila kena berhati-hati.aku jadi makin cuak bila baru2 ni dah dua orang guru sekolah miscarriage bila kandungan masuk usia 3 bulan..nauzubillah..minta2 Allah pelihara kandungan aku.hurm..
dan aku sempat google cari doa yang mohon diberikan keselamatan untuk ibu yang hamil..n guess what??i found this..

 Ya Allah jagalah anaku selama ada dalam kandunganku, sembuhkanlah dia (apabila ada penyakitnya), Engkau adalah Dzat yang Maha Menyembuhkan, tidak ada obat (kesembuhan) kecuali obat (kesembuhan) yang datang dari-Mu, kesembuhan yang tidak akan membawa penyakit, Ya Allah jadikanlah anak-anak yang ada dalam kandunganku dengan bentuk yang bagus (tampan/cantik) dan tetapkanlah di dalam hatinya untuk senantiasa beriman kepada-Mu dan Rasul-Mu. Ya Allah keluarkanlah anakku dari kandunganku pada waktu aku melahirkan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah anakku menjadi anak-anak yang sehat, sempurna, berakal, cerdas, alim mau mngamalkan ilmunya. Ya Allah berilah anakku umur yang panjang, badan yang sehat, akhlak (budi pekerti) yang baik, lisan yang fasih serta suara yang bagus untuk membaca Al Qur’an dan Hadits dengan mendapat berkahnya Nabi Muhammad SAW, segala puji hanyalah untuk Allah yang menguasai seluruh alam”.



kalo boleh nak anak macamni..aminn~sejuk perut ibu mengandung..:))

mulai dari saat aku tau yang aku bakal jadi ibu aku dah ingatkan diri sendiri supaya mempersiapkan diri ke arah menjadi ibu yang solehah dan mithali..ibu yang sentiasa mendapat keredhaan suami dan diredhai Allah..

oh ya!sebelum ni aku ada cite yang kami nak buat surprise untuk keluarga mertua,.kiranya tanak bitau lagi pasal benda ni.last2 encik suami tak tahan and dia cancel da plan..malam semalam lepas maghrib dia call ibu n told her about my pregnancy.hahahahah!so impatient!;p
ok.tak kelakar pon.blurghhh~!!T__T

hurm.malam ni nak kena siapkan teks untuk pengacaraan esok sempena hari kanak-kanak..
sian partner aku kena tunggu lama.huhu.sejak banyak mc ni otak macam makin lambat...huhu.keje tak selancar dulu..takleh jadi neh.kena fight!!kalo tak sampai bila2 aku jadi lembam..wu...wu..wu..


1 comment:

  1. husna... jaga diri n baby tu... cuba cari amalan yang sesuai untuk ibu mengandung... ada baiknya baca surah yusuf, maryam... ade lagi, kt pun tak tak sure sangat...
    lagi bagus, kalau dapat khatamkan 30 juzuk sepanjang pregnant ni... ni pun tips yang dapat dari ustazah masa praktikum dulu

    ReplyDelete