Wednesday, May 16, 2012

++nama untuk baby++


assalamualaikum..


olololo..rasa comel plak sebab tetiba malam ni rajin nak update blog buat kali kedua...tapi kenapa mesti rasa comel????ahh..abaikan jek..memang suka monolog sendiri pon.hikhikhikhik...=p

ramai yang tanya aku samada aku dah ada pilihan nama untuk bakal baby yang akan lahir nanti..to be exact insyaAllah next month dia akan keluar melihat dunia..:)
doakan yang baik2 untuk kami ye..~
actually aku dah ada senarai pendek untuk nama yang bakal diberi untuk baby.but masih belum betul2 decide untuk letak nama apa..sebab kalo boleh aku betul2 pastikan gender baby kami.

setakat hasil imbasan yang dibuat minggu lepas..insyaAllah jantina baby kami adalah seperti yang diketahui sebilangan umum..sebab ternampak dia punya not..not..hehehehe.
pada awalnya aku decide nak letak nama anak bermula dengan huruf A.tapi encik suami cakap, why not letak nama bermula dengan huruf H je..nanti sama dengan mama dia..fine.I follow jelah.lagipon macam satu penghormatan dari encik suami plak..yelah...kadang2 berebut2 nak anak sama nama pangkal dengan mak/ayah..

awal2 lagi aku dah bitau kat encik suami yang aku tanak letak nama anak panjang2.cukuplah dengan satu perkataan saja since aku macam agak fobia bila ada antara anak2 murid aku dari tahun 2 yang masih belum dapat mengeja nama penuh dorang dengan betul..kadang2 tu nama ada 3 perkataan,tapi last2 tulis nama gelaran jek.
contoh : puteri farah natasya...
nama yang ditulis pada setiap lembaran kerja : puteri farah..
itu baru nama sendiri belum campur dengan bin or binti..ahaaa~kesian ok.


sape2 yang ada cadangan nama yang baik2 bermula dengan huruf H bolehlah email secara langsung ke:
husnanerra@gmail.com
gamak2 takde idea nak bagi nama korang boleh layan gossip2 dengan aku.muahahaha!
*astaghfirullah...do not try this at home*


p/s:
teringat dekat soalan native speaker pagi tadi masa kat sekolah..dia tanya kenapa Islam galakkan tidur mengiring ke kanan..????and she wanted to know why since she's having chest pain every-time she sleeps on the left side.then, when she changed her position to the right side during sleeping,immediately the pain decreased. dia suh aku tanya fakhry about this untuk mendapatkan penjelasan dari sudut sains pula..ada kebaikan ke tidur mengiring ke kanan???:))

nanti aku update pasal ni after knowing the explanation about this from my hubby okeh.

goodnight peeps.babai~


4 comments:

  1. husna... kita ada cadangan nama.... mula-mula nak cadangkan nama HANA..tapi sebab lelaki kan, namakan di HAFIZI lah... hahahaha... tipu je. saje nak gurau2... nama lelaki start dengan H banyak jugak... hmm, nak tau tak.. nama anak sedara kita.. Hakim, Halim, Hazim, Haziq, Habib... Habis dah huruf H.. nanti anak kita nak namakan ape ntah... Hanzalah boleh tak...? hehe =)

    ReplyDelete
  2. xslp sy la kak..pernah dgr dlm kls anatomi ngn cik mey yam xslp..sbb jantung kita ke kiri sikit sebenarnya..ad kaitan ngn veins etc..kalau kita baring k kiri,kira mcm bg preasure mcm tu..nk xplain xpndai..dlm kls tdo kn..hahahaha :P

    ReplyDelete
  3. adui.,.nama anak pun mia x piki lg husna...fikir yg terbaik ya..mcm mia ..mia serahkan kat suami mia ustaz ja..mls mia nak piki..haha..boleh gitu..yela mcm mia..mia serah pd yg lbh tahu bahasa arab agar makna dia sesuai dan ok

    ReplyDelete
  4. miss sunshine::haha!kelakar la hana ni..but ok gak ape..dahla dua2 nama start ngan H.;p
    hanzalah apa maksud dia ye?

    ieja: yeke..will check it with en.doctor...hehehe.thanks dik.:)

    mia-ina::untungnya suami kak mia ustaz..boleh pilih nama yg baik2 dgn maksud yg baik skali..:)

    ReplyDelete