Tuesday, May 15, 2012

++selamat hari lahir abang..++

assalamualaikumm..


entry kali ni maybe membuatkan korang2 berasa loya atau geli geleman gitteww..hehe.sebab harini aku nak feeling2 romantik dengan suami gitu..awwawawawww~

who is my encik suami?????

romantic& loving:
aku mengaku aku memang tak pandai nak romantik or lebiu2 sangat dengan suami.sebab rasa macam pelik semacam bila aku tiba2 nak gatai2 ke..or cakap benda2 yang boleh buat suami cair berhingus.haha!atau dalam bahasa sainsnya...buang tebiat.maybe=p
tapi apa yang buat aku kagum dengan dia adalah, setiap hari dia tak pernah jemu mengungkap kata sayang dengan isterinya..aku dapat rasakan keikhlasannya menyayangi kami (mummy and baby) for these days.dia tak pernah malu or segan2 untuk memanggil aku dengan panggilan 'sayang' tak kira kat mana dia berada waktu tu..kalau dia nak perkenalkan aku kat kawan2 dia, dengan slumber dia akan genggam tangan aku dan introduce dengan penuh bangga..
"this is my wife"
that makes me love him even more.


responsible:
setakat kami berkahwin tak pernah dia abaikan tanggungjawab dia sebagai suami..alhamdulillah..memang cukup segalanya..:))
untuk makan, minum, pakaian memang sangat mencukupi..alhamdulillah..rasa macam diri ini sangat dimanjakan suami..terngiang-ngiang di telinga..
"abang nakkan yang terbaik untuk sayang..abang nak tengok isteri abang sentiasa cantik.."


obedient:
apa yang buat aku tertarik untuk berkawin dengan suami pada mulanya adalah, dia menjaga solatnya dan menjaga batas pergaulannya. aku yakin dia mampu bimbing keluarga ke jalan yang diredhai-Nya..tanpa ragu aku terus terima lamaran dia untuk menjadi isteri dan menghabiskan masa sepanjang hayat dengannya.
bab2 solat dia memang sangat particular..cukup je waktu dia akan terus buat..aku pon kadang2 tu kena bebel ngan dia sebab kadang2 tu ter'ghalit' gak.lepas tau aku pregnant, aku tengok dia lebih banyak meluangkan masa dia dengan membaca Al-Quran dan buku2 agama..dan yang paling penting dia tak pernah segan untuk bertanya sesuatu yang dia tak tahu sebab dia kata dia masih lagi jahil bab2 agama..takpe abang..kita sama2 pertingkatkan amal ibadat ok?


sebenarnya banyak lagi good qualities yang nak disenaraikan but I pick a few to be shared with u guys.

SELAMAT HARI LAHIR SUAMIKU..~!!!!
semoga Allah merahmati kamu, menjaga keselamatan dan berada di dalam lindungan-Nya sentiasa..
ya Allah..panjangkanlah jodoh kami..dan berkatilah perkahwinan kami sepanjang hayat.
panjangkanlah usia kami ya Allah..jadikanlah kami pasangan suami isteri yang mendapat keredhaan daripada-Mu..

aminnn..
I LOVE U SO MUCH!!
my beloved husband in his favourite red t-shirt..:)

p/s::tak sabar nak jumpa dia hujung minggu ni..maybe we can have a small celebration together.perhaps so...=D



2 comments:

  1. sama cantik..sama handsome kamu berdua nie..cantik sekali...semoga kebahgiaan mkn bertambah di saat hari lahir suamimu cikgu husna

    ReplyDelete
  2. mia-ina:eh.t.kasih..~semoga kak mia pn berbhagia slalu dengan suami tersayang...amin..

    ReplyDelete