Sunday, June 17, 2012


assalamualaikum...

bayi yang tak cukup bulan memang perlukan penjagaan yang lebih (extra care) since antibodi dia tak sama dengan bayi2 yang cukup bulan..SIGH~
dalam keadaan cuaca yang panas macamni memang senang nak demam..
actually aku risau sangat sebab semalam badan baby tiba2 panas..baby baru 2 minggu tapi dah demam..dahla ada jaundice lagila buat aku tak senang duduk..buat masa skang memang aku breastfeed baby sepenuhya.so.aku akan pastikan baby akan sentiasa dapat susu yang cukup mengikut masa yang ditetapkan (en.suami siap buat jadual menyusu untuk baby)..kalau dia tido aku akan paksa/kacau dia sampai dia jaga..then terus bagi susu..bukan apa..aku selalu dengar yang susu ibu adalah ubat terbaik untuk jaundice dan demam..huhu.

setiap malam aku akan berjaga untuk pantau keadaan baby.risau sangat2.dahlah baby H ni kecik..dalam masa yang sama aku berasa satu perasaan yang sangat mendamaikan jiwa..aku dapat rasakan nikmat menjadi seorang ibu..setiap kali dia menyusu setiap kali tu jugak aku akan rasa sangat bersyukur sebab dipilih oleh Allah untuk menjadi seorang ibu..:)
sentiasa berdoa semoga Allah pelihara kesihatan baby H...aminn~


4 comments:

  1. husna, kita pun ade anak sedara yang lahir masa 35 weeks.. mmg kene jaga lebih, sebab antibodi dan perkembangan die tak sematang baby 38-40 weeks.. Ade sorang anak buah yang lahir premature pun, nampak lain sangat, perkembangan nampak lambat sikit..
    ape2 pun.. husna jaga diri ye... InsyaAllah baby H sihat di bawah jagaan mummy and daddy die.. ^_^

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH baby H akn smakin baik kshatan dia...aamin,,one more kak husna, kebanyakan baby x cukup bulan ni jadi org bijak tauuuu tak...:)

    ReplyDelete
  3. insyaallah baby H pasti akan baik dgn penjagaan ibu dia seadanya..kuatkan smgt husna ye...anggapla ia 1 ujian dan anak itu 1 anugerah yg x terkata

    ReplyDelete
  4. miss sunshine::insyaAllah..aminn~:)


    syuhada hassan: aminn~masin mulut syuhada nnti..hehe:)

    mia-ina::tgok muka baby pon dh buat kite tenang sangat..I'll use all of my strength to protect and raise him up to be a good man..insyaAllah..:)

    ReplyDelete