Monday, November 26, 2012

++gatal gusi++


assalamualaikum...

aku syak Muhammad Haiqal ni gatai gusi kot...sikit2 nak jelir lidah.pastu mesti dia nak apa2 untuk masuk dalam mulut then gentel2...so aku bagi jelah teether kat dia.

yang membuatkan aku lagi runsing kan, puting botol dia dahla ada satu je..kalau lah dia tetiba tumbuh gigi boleh bocor puting tu kena gigit.huhu.disebabkan haiqal menyusu badan, aku taknak lah beli puting banyak2.dia cuma minum botol bila letak dekat rumah pengasuh je..bila dengan aku baru bagi direct susu.

fyi, currently my baby guna botol susu medela..itu pon dapat masa beli breastpump medela freestyle..alang2 dah ada botol susu malaslah kitorang nak beli baru kan..guna apa yang ada dulu. pernah sekali tu Haiqal tanak minum susu dari botol..jenuh aku carikan dia puting dan botol..puting memang berlambak-lambak kat rumah then ada satu botol susu extra, jenama yoomi..

[Image: yoomi-bottle.jpg]

ingatkan dah abis canggih beli botol cenggini yang putingnya ala2 puting ibu..sudahnya tanak jugak botol ni..after two weeks tanak minum botol, kami cuba bagi susu guna botol medela semula..tetiba dia nak plak..since that memang tak tukar botol dan puting dah..
yoomi ni kami simpan je..mana tau dia besar sikit dia tak memilih botol..standby je.

back to the main issue.
aku google cari sapa2 yang jual botol susu medela..sampai skang tak jumpa lagi..huhuhu.yang ada cuma breastpump je.agaknya tak ramai yang guna botol jenis tu kot.aku perhatikan kebanyakan orang prefer guna avent and tommee tippee. kalau botol yoomi aku tau nak cari puting kat mana yakni kat anakku shah alam.
kat situ je yang ada jual macam2 alat ganti untuk botol dan breastpump termasuk medela..habis macamana kalau puting susu haiqal bocor???have to find it sooner!!!!

korang2 yang comel lagi jelita, kalau ada info pasal puting medela tolong inform eh..jasa baik korang sangatlah dihargai..sayang aunties!!!*from haiqal*
tetiba plak anak aku pandai menaip eh..oyeaaa..sangatlah celik it kan...hakhakak!
ok.dah start merapu dah.
sebelum aku merapik panjang lebar lagi baik aku end kan entry ni skang..

Photo: Apa tengok2?!!:P
tolong eh korang.sian kat budak kecik kat atas neh..*muka baru bangun tido*
tq.
have a nice shool holiday bagi yang bercuti.babai!!:S


No comments:

Post a Comment