Sunday, October 12, 2014

++come on~I can do it++

Assalamualaikum..

sejak melahirkan anak kedua ni aku perasan kat bawah dagu ada double chin sampaikan bila ambil gambar kena snap dari angle yang betul untuk sembunyikan dagu terlebih tu.hahahaha!(living in denial) kalau naik berat badan memang akan nampak kat bahagian muka dulu..hukhukhuk. to be honest aku memang tersangatlah berselera makan skang ni..kalau makan nasi, selagi tak penuh pinggan memang tak sah.hadoilah..

even ada yang tegur aku masih lagi nampak sama seperti sebelum mengandung dan bersalin..tapi hanya aku je yang tau badan aku..tak sama taw!especially tang perut dan muka..tssskkkk..tsskkk...*sambil kunyah kerepek ubi* jadinya apa yang aku buat, aku google kekdah2 yang boleh diguna pakai untuk kembali langsing.cewah!!hahaha. antaranya..

1. bersenam


sampai jadi macamni..

oeeemmmmjiiii...!!!!I am so jealous seeing this woman's belly..totally flat hokey..korang hadoo???kikikiki

2. minuman kempiskan perut



3. pil / supplement untuk kurus



4.losyen panas



6. diet / reduce carbohydrate or sugar intake

maksudnya kena kurangkan makanan berminyak, bergula dan kurang makan nasi..banyakkan makan sayur sayuran dan minum air kosong banyak.. in shaa Allah cepat turun.


yang paling penting jangan makan malam!!!!

*******

tapi kan...among of all the tips shared above jujurnya belum ada satu lagi yang betul2 aku praktik..hahahaha.sebabnya waktu makan aku memang tak menentu..kadang2 tu kena tunggu anak2 bertenang dulu baru aku makan..huhuhu.plus, I LOVE TO EAT SUGARY FOOD..cakes, chocolates, nasi, cookies etc  etc..huhuhu.semua tu aku PANTANG...yakni pantang nampak.-_____-

apa yang aku cuba buat skang ni adalah bersenam..even dengan anak2 pon boleh bersenam..(sambil mengenang waktu bujang dulu2 ikut kelas aerobik) 
plus, aku dengan suami dah buat pakatan paksi even tak cukup lagi satu pihak untuk cukupkan korum.kami tanak makan malam..kalau nak makan pon kena ambik yang ringan2 saja.macam crackers, oat or buah buahan.nak makan berat2 kena sehari je sekali. itu pon sebelum malam.iye2 je aku cakap kan..hahahaha!belum cuba belum tau.kena betul2 determine.

wish me luck! biar sentiasa cantik di mata suami dan dalam masa yang sama jaga kesihatan.:)

p/s: skang tengah tunggu nak guna satu produk.Im not gonna reveal the product now..just wait an see...kalau berkesan baru aku share kat blog ye.

selamat berhujung minggu semua!!love u all.

2 comments:

  1. rasanya antara yg paling berkesan utk badan ialah bersenam dan jg makan..huhu..kalau x brapa rjin bersenam kene jg makan la..

    ReplyDelete
  2. semakin berisi tu tandanya cukup makan..hehe

    ReplyDelete