Sunday, February 22, 2015

++ragam anak2++

Assalamualaikum


tantrum dengan haiqal macam dah sinonim plak..kengkadang aku sampai naik give up nak melayankan dia punya perangai.huhuhu.selagi boleh sabar aku bersabar..tapi kalau darah dah mendidih memang suara aku boleh tinggi sampai satu baris rumah boleh dengar.hahahah!dah nama pon cikgu kan..suara yang kuat tu macam anugerah plak.kikikikiki.;p

aku jadi marah bila aku ngah sibuk layankan adik melalak time tu lah dia nak minta dukung and angkat..macam2 hal..kadang2 tu aku dah dukung dia bawa turun dari bilik..tapi sengaja dia naik 3, 4 anak tangga dan start melalak minta aku rescue.huhu..acaner tu??? tak dinafikan haiqal ni memang sangat manja..setiap masa dok panggil mama je..ibarat mama tu dimulut dia ja..tu yang kadang2 aku jadi tak sampai hati.-____- 
jadi kalut dan ribut tau bila nak handle kehendak dua2 orang anak serentak.yang hannan plak dah pandai merap..tak bole tinggal kalau nak p toilet, masak or mandikan haiqal..makin besar ni tido makin kurang..serius agak huru hara.
apa yang aku boleh buat, ikut petua orang bagi..amalkan baca surah..pertingkatkan kesabaran..layankan je kerenah anak2 dan macam2 lagi.
good luck to me!

bai~

1 comment:

  1. ehehe CT tag kat segmen ni
    http://sitiyangmenaip.blogspot.com/2015/02/mini-ga-by-nina-anies.html

    ReplyDelete