Monday, January 09, 2012

++penangan kerang++



assalamualaikum..

kecintaanku terhadap kerang memang tidak dapat disangkal lagi..asal jumpa mesti terliur nak makan..
semalam plak mak ipoh buat kerang rebus..bukak je tudung lauk..perghhhh~menitik2 air liur*over expression semata*
takkan aku nak tengok lauk feveret aku cemtu jek kan????harus kaut sebanyak mana yang boleh and letak dalam piring asing.(kat rumah ni aku je yang makan kerang..yang mak abah n cik amy tak berapa nak makan sangat) plus nasi sepinggan ngan sos.itu pon dah cukup mabeles!takyah ada lauk lain pon takpe.tambah2 lagi encik suami cakap makan kerang ni elok untuk ibu mengandung yang mengalami masalah hb low.aisyh..makin galok la aku makan dehh..hehe.*gelak galokkk*



--suspek utama::kerang inilah yang dikatakan menjadi punca kegatalan puan husna menjadi-jadi--

satu demi satu kulit kerang aku kopek.memang feeling abislah layan kerang cicah sos depan neelofa.syahdu plak rasa...T__T
kebetulan waktu lunch tuh nona ke udara..memang aku tunggu sebab nak tengok cek mek lofa tu lah..cantiknya dia~

after a couple hours eating kerang jahat terus rasa gatal2 kat hidung..nak garu tapi tak boleh pasal rasa gatal tu kat dalam lubang hidung.so camno tuh???
apa yang termampu buat cuma gosok2 hidung sampai penyek2 hidung dibuatnya.huhuhuhu.
siannya kat hidung sendiri..tersiksa owhh...

sampailah ke waktu malam.gatal hidung ni menjadi2 plak.pastu dah start bersin2 non-stop.aaaaa...aku dah agak..mesti bersin ni berterusan punya.penyakit allergy aku terhadap seafood dah datang.haisyh!!takde kompromi langsung.dan2 tu rasa nak demam selsema.:((

makan kerang tengahari semalam.kesannya sampai ke hari ni.nasib engkolah mak labu..sape suh makan sampai tak hengat..sendiri yang susah..tetiba plak teringat kat encik suami nun jauh di sana..biasanya kalo badan tak sihat terus jek cakap ngan dia dalam nada yang ngada2 nak perhatian.alaa...macam kucing manja tuh..but at the same time memang betul2 sakit arr..kompem pastu dia cakap macamni..

"olololo~ciannya isteri abang neh.."
sambil bangun n terus ambikkan ubat apa2 patut suh aku makan..suweeetttt kan??kan???

p/s::kalo bukan time sakit jangan harap aku nak manja2..biasanya dia yang manja lebih dari aku..hahahaha!what happen to da world momma??!aku ni kan kental orangnya.tak reti nak romantik2.geli geleman rasanya.biar encik suami sorang yang romantik..baru boleh saling melengkapi.


No comments:

Post a Comment