Saturday, July 07, 2012

++have to find babysitter++


assalamualaikum...

lagi beberapa hari je lagi aku akan habis berpantang.yay!!tak sabar nak p jalan ronda2 shopping mall.hahah!amboih~tak sedar diri anak dah ada,tapi feeling berdua lagi dengan suami..OMG!*
hoh, ayat atas tu over jek..actually skang ni apa2 hal mesti fikir anak dulu..dalam kepala otak dok asik ingat dia je even dia dok depan mata..rasa tak percaya tu still ada lagi..kadang2 bila bangun pagi je "eh.ada baby tergolek kat tepi ketiak akulah..!"
pastu bila gosok2 mata and picit2 pipi baru sedar.."ololololo...anak mama..comeynye dia tido"
hikkss=P

bila sebut abis pantang sedih pon ada gak.yelah, sebulan lebih dok rumah family.rasa macam masa sekolah dulu2..tak stress langsung..cuma apa yang membezakan suasana kali ni adalah aku balik bawak anak..I'm so old~huhuhuhu.
ada mak, ayah and diktam membuatkan aku rasa tenang..dorang ni jenis yang tak berkira sangat dalam apa2 hal.I mean, keje aku jadi senang untuk uruskan baby..kalau lah mak ni dok satu daerah je ngan aku, memang aku hantar je haiqal kat dia..confident sikit bila mak jaga..my mum ni memang cerewet bab2 kebersihan rumah.baby pon dia jaga rapi tau.sebelum ni dia pernah mengasuh anak orang, tapi tak lama.sebab fai

aku jadi risau bila nak kena tinggal baby kat babysitter..sometimes kita taktau hati budi orang macamana kan..
aku takut sangat kalau orang yang jaga anak kita tu jenis buat lebih kurang je..maksudnya tak babysit dengan baik.boleh paranoid aku dibuatnya.ke aku yang terlebih over risau????
korang2 yang bekerja macamana cari orang nak jaga baby ek?apa ciri yang korang tengok???

4 comments:

  1. kalau tinggal ngan babysitter means kena bg ebm la kan? haiqal bole minum guna botol ke? ana tension la sbb ariff x nak.. kalau klua jalan2 mana2 terpaksa la selak2 baju gak.. kan senang kalau bole bg botol je.. hurmmm....

    ReplyDelete
  2. ble dh jd ibu ..br kte rs mcm nak jd surirumah je kan....ye la syg kan anak..nk kte gak jd dia sendiri..tp tuntutan kerja...terpaksa direlakan..

    ReplyDelete
  3. ada pengalaman gak nk cari pengasuh ni..
    1st cari yang mmg jenis dok umah..bukan nursery sbb nursery ni biasanya ramai sgt budak..kalau ada pe2 penyakit senang nk merebak..

    2nd. yg dok umh pulak tgk ada ke tak jg bb lain kalau dh ada bb mgkin kene pertimbangkan jugak..sbb tkt nnt bb kita terlepas pandang pulak..

    3rd. kena dtg rmh dia..bincang2 skit..pastu sambil2 tu tgk keadaan rumah..bekecah sikit2 xpe kot..kalau bersangatan tu kena pk byk kali lah..

    4th.budi bahasa.dia guna bhsa yg cmne..

    5th.tgk cerewet ke tak..sbb kdg2 ad org yg lbh2 cerewet dia dr kita..dia pulak yg tetapkn itu ini kt kita..susu apa ank minum,diapers ape nk pkai.n kdg tu ada yg mls nk urus ebm pun..mcm2..

    ni la yg org tgk masa nk cari pengasuh tasneem dulu..tp at last, tak hantar kat pengasuh pun sbb masa dalam pantang tu pindah umh..dok dkt ngn mak..so hantar kt nenek dia je..alhamdulillah...(^_^)

    so, selamat mencari pengasuh ye..doa juga moga Allah permudahkan pencarian..

    ReplyDelete
  4. waaa.sabar yer uoll.selamat mencari pengasuh yang baik..xsangka kejap je uoll dah jadi mama...hahahaha...have a great day uoll...

    ReplyDelete