Wednesday, November 20, 2013

++ajal datang tidak diduga++

assalamualaikum..

masih lagi diselubungi kesedihan atas pemergian suami kepada sahabat baik di sekolah..saat aku dimaklumkan oleh isteri arwah, seakan tidak percaya apa yang telah didengar. arwah meninggalkan seorang balu dan 6 orang anak yang masih lagi bersekolah.allahurabbi...:(

kak suhayani, if u are happen to read this..

Allah sangat sayangkan suami akak.sebab tu dia jemput suami akak menemuiNya lebih awal...sepanjang kita kenal tak pernah sekalipon saya dengar akak merungut pasal suami akak...segala apa yang disampaikan dari mulut akak mengenai arwah semuanya yang baik-baik dan indah belaka..jelas menunjukkan yang arwah merupakan suami yang terbaik untuk akak, ayah yang sangat penyayang dan anak yang baik memandangkan arwah sangat bertanggungjawab menjaga kebajikan ibunya..
sebagai seorang sahabat, saya melihat akak sebagai seorang isteri, ibu dan anak yang baik..maka sesuailah dengan istilah saling melengkapi.."suami yang baik adalah untuk isteri yang baik"
dikala Allah menguji mu dengan ujian yang paling berat, maka ingatlah wahai sahabatku ..Allah takkan menurunkan ujian kepada hambaNya melainkan hambaNya itu mampu..
tidak dapat dibayangkan sekiranya saya yang berada di tempat itu..tabahkah saya seperti mu wahai kakakku??mampukah saya menempuh ujian sebesar ini??
*tears*

moga arwah cikgu ghazali ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..
ya Allah ya tuhanku..Kau permudahkanlah segala urusan sahabatku dalam membesarkan anak2nya seorang diri..keluarkanlah segala rezeki dari langit dan bumi untuk mereka sekeluarga..
kuatkanlah semangat sahabatku dan setiap anaknya untuk menempuh cabaran2 yang bakal mendatang..
amin ya rabbal alamin..~


No comments:

Post a Comment