Friday, June 06, 2014

++destinasi percutian pilihan+

Assalamualaikum and hi!

sangat terhad masa skang ni.tu yang lama2 skali baru update blog.hihi.kena cari masa yang betul2 free baru boleh menulis dengan tenang.:) skang ni masih lagi menyesuaikan diri as a mother of two kids.rasa macam tak percaya plak..how time flies..I wonder ibu yang ramai anak and at the same time bekerja plak tu macamana agaknya dia uruskan anak2nya kan??kagum weyh *tepok tangan kuat2*
aku sarankan apa kata ibu2 yang ramai anak tu share pengalaman kat blog.boleh aku cari buat inspirasi kan.mihmihmih.

skang musim cuti sekolah.so ramai yang update kat fesbuk or blog memasing tentang destinasi percutian..aku gak yang terkandas kat kampung kan.haha!bila tengok pic korang seronok makan angin, akak sentap okeh sebab tak berpeluang g jalan2 macam korang..aku sebenarnya teringin sangat nak pergi ke dua tempat ni.satu vietnam and satu lagi bandung. aku tau ramai yang akan kata.."elehhhh...setakat tempat tu apa ada hal..dekat ja kot..kentut pon boleh dengar dari sini.." amboih.punyalah hebat perumpamaan tu kan..siap main kentut2 lagi.bahaha! dekat tu memang dekat dek non.tapi nak menyampaikan diri ke sana tu jadi masalah. satu, dah ada dua orang anak kecik2 ni memang leceh nak berjalan. kang bila tengah syok shopping yang sorang ni melalak sebab lampin basah...yang sorang lagi melalak sebab mengantuk lah..itulah..inilah..sentap mak nak..aku macam boleh imagine ja macamana keadaan tu nanti.huhuhu.misearable ok! dua, suami aku ni bukan macam cikgu yang banyak dapat cuti...kalau nak ajak dia g jalan memang kena plan dua, tiga bulan sebelum. kadang2 tu even dah plan pon tiba2 terpaksa cancel last minute.huhu.sadis sangat!

dua2 tempat yang aku teringin nak p sinonim sangat dengan tempat membeli belah. kalau vietnam, hangpa boleh jadi rambang mata untuk pilih kain, baju kurung, tudung or jubah cantik2..sebab tu kalau orang yang buat bisnes butik ramai yang p ambil stok kat sana. harga sangat murah (based on what I've read and observed)

banyak nya baju kurung cotton!I like!


haaa~boleh miung kepala tengok stok baju punyalah banyak sampai bertingkek-tingkek.


see..tudung ala2 tudung jenama fofular ittew bersepah kat tepi jalan..p la serbu!sambil2 tu boleh pekena makan buah sebijik dua..hakhak!

destinasi pilihan kedua is bandung..actually aku ada ja saudara dekat yang kawin ngan orang sana.sebelum ni ada ja depa offer nak p sana.tapi disebabkan I ols kena blacklist ptptn makanya terbantut hajat nak berholiday ke bandung..ptptipu ni banyak songeh tau.so bila dah kawin and hutang ptptn dah selesai teringin plak aku nak p ngan husband.huhuhu. kat sana mesti aku gila tengok handbag, baju or accessories. tang kain tu aku tak berapa minat sangat. malas nak p tempah.baik aku beli baju dah siap.


berlambak-lambak fake handbags dijual..cuma kena pandai pilih.LV, PRADA, CHANEL..u just name it.semua ada.hehe.




brownies bandung wajib beli kalau p sana.


katanya kat sini boleh dapatkan branded jeans n baju dengan harga yang murah. but still doubt dengan kualiti.kena tengok sendiri baru tau.

agak2 bila lah aku boleh p ke dua2 tempat idaman ni kan??hehe.in syaa Allah ada rezki nanti bolehlah p..teringin nak bawak parents sekali p sana.:)

p/s: semua pics attached adalah ihsan google.tq.

No comments:

Post a Comment