Friday, June 20, 2014

++ku sahut cabaran!!++

Assalamualaikum..

amboih!tajuk harini kemain lagi kan..dah boleh buat tajuk filem ala2 KL MENJERIT.kihkihkih!
harini dah genap 5 hari aku kat rumah sendiri.bersyukur ya Allah sebab sepanjang ketiadaan aku kat rumah, suami banyak bantu untuk pastikan rumah berada dalam kedaan bersih dan kemas..cuma ada certain area yang perlu sentuhan isteri.macam dapur, dining hall and ruang tamu.hehe.agaknya suami pon faham apa yang isteri suka dan tak suka.Alhamdulillah.thanks suami.

pada awalnya kami plan nak bawa haiqal balik skali.tapi mak tak bagi plak sebab dia suruh aku habiskan pantang dulu..mana taknya masa kat jitra haritu pantang ada peluang or kita terlepas pandang memang dia akan kacau adik..awal2 tu memang lah dok cium2 kepala adik, last2 adik tu dapat penangan gigi abang kat kepala.gila tak cemas???hahahah!nasib baik sikit.adoiyai..anak oh anak..sementara nak tunggu dorang besar memang kena berdepan dengan semua ni.lagi FUN sebab aku ibu bekerja dan suami plak memang busy orangnya.alah..takpa..small matter jah.(ayat sedapkan hati sendiri.hihihi)

dok rumah mak ayah memang selesa habis.sebabnya ada orang tolong masakkan, ada orang tolong belikan apa2 yang kita nak..ada orang tolong jagakan anak dan jangan terkejut , masa hari ke 30 aku dah start keluar bawak kereta okeh,hahaha!memang adalah mulut2 yang dok bercakap yang aku tak berpantang sangat..derr..aku keluar pon aku pakai bengkung n stokin..makan still pantang..apa salahnya kalau badan dah rasa sihat dan segar kan..bawak kete auto bukannya kerja berat pon..kadang2 tu aku keluar bawa anak sulung jalan2 ja..but dalam kereta jela.hehehe.sian sangat dia..

masa aku suarakan kat mak aku yang kami nak bawa balik haiqal.muka mak memang lain..dia cakap TAK BOLEH.titik.takut nanti tak sempat nak buat kerja rumah or dalam erti kata lain, KALUT. padahal aku tau. mak memang sayang sangat dekat haiqal dan susah nak renggang dengan cucu dia.nak dekat 3 bulan dia duduk dengan tokma dan tokwan. mestilah sedih tiba2 nak berpisah kan..dahla malam2 kalau nak tido haiqal mesti tarik tangan dua2 orang tu ajak masuk bilik tido dengan dia.plak tu nak berpeluk ja.aku cakap la kat mak aku.kalau tak bagi peluang kat aku untuk take care both of my kids, bila lagi nak praktis jadi busy mom kan??hehehe.in shaa Allah boleh buat punya~(cakap dengan gaya cocky) cuma aku kena banyak berkorban lah..terutama dari segi masa dan tenaga. pastu mak siap cabar aku mampu ke tak nak buat semua kerja I mean masak, kemas rumah, bekerja dan jaga anak sambil gelak2..I take ur words mak..cause I know I can do it..some more, mak siap cakap dia akan datang buat inspection bila2 masa ja.jangan masa tu rumah macam haunted house sudahlah..hahaha!I ols is takutnya!;p
mak..mak...ur daughter has grown up lah..im not a little girl who used to depend everything on her parents.felamak..~bukan main lagi mekna speaking..hakhakhakhak.

tokwan and cucu..besar2 pon nak berdukung lagi . masa ni mak ayah, adik bawa haiqal jalan2 penang dan rasa naik ferry..:)

so dalam 5hb ni in sha Allah aku balik jitra semula sebab nak buat majlis berbuka serta aqiqah aina hannan. then memang nak bawa balik terus anak teruna tu. hopefully everything goes well as planned. bukan sengaja nak rampas happiness haiqal di kampung.tapi I need him here to accompany me whenever his dad is away for doing his duty. tak sanggup lagi berpisah lama2 ngan dia. even dah ada baby baru haiqal tetap jadi baby yang pertama di hati. malam2 bila tengok barang2 mainan yang dia selalu main before tido hati rasa sebak..tengok rancangan favourite dia hi 5 mesti sedih..setiap masa tertanya condition dia kat sana even aku tau yang parents aku takkan biar cucu kelaparan, selekeh dan sebagainya..they are such good care takers. 

hmm..all in all.can't wait to reunite again as one family..then we shall see what's going to happen in my family once haiqal is here with us.will update about it later.hehehehe.pray for me to handle everything as what a mom should do..aminn~

No comments:

Post a Comment