Tuesday, July 30, 2013

++bagaimana persiapan raya korang??++

assalamualaikum..

alhamdulillah..surat kepada HOD (head of department) membuahkan hasil!LOLZ!!;p
suami dapat bercuti selama 3 hari..ok la tu kan???hehehe.bermaksud malam raya baru kami sampai kampung halaman..syukur~mudah-mudahan perjalanan selamat dan dilindungi olehNya..

selalunya kalau bercerita pasal hari raya mesti benda yang sama akan disebut2 
#eg:
 - baju raya
- kuih raya
- raya di mana?
- persiapan rumah : langsir, sofa, etc
- duit raya
- menu hari raya

kalau tanya aku apa persiapan yang dah dibuat..certainly aku akan jawab tetttt!!hahaha.40% je.memang takde apa yang dibeli sangat..untuk tahun ni aku beraya secara besederhana je..kuih raya tempah sikit2.tu pun nasib baik pengasuh haiqal ambil tempahan (actually she's good in baking cakes and and making cookies) cuma takdan nak promote kat blog ni je..huhuhuh.then baru tahun ni aku tempah baju raya.tema: kuning u olss..hihi.tahun lepas tak berapa nak beraya sangat sebab masa tu baru habis pantang...mood nak raya pon tak berapa..cer bayangkan..baju raya pon takde!apetah lagi kuih, kasut raya dan sebagainya.usahlah ditanya (tapi sapelah nak tanya hal taun lepas kan??haila meknaaaaa....kalut mung!)

rasa agak pelik plak sebab tahun ni ada rumah sendiri untuk menyambut raya..(rumah sewa)..fyi, dolu2 encik suami kita jauh....sorang kat putrajaya, sorang kat ipoh..sudahnya sambut raya kat kampung je..hihi.

nanti aku update persiapan raya kat rumah ok?
kalau korang ada cerita menarik tentang persiapan raya korang. mehlah share kat sini
sharing is caring.caring is loving.

till then,selamat berbuka puasa semua~!
 jaga diri hiasi peribadi..bai~

2 comments:

  1. saya baju raya pun orang bagi hadiah, so tak yah beli tahun ni, sepasang pun dah cukup.

    ReplyDelete
  2. noridah:: wahhh~!untungnya..at least ada gak orang hadiahkan baju raya.kite takde sapa hadiahkan..hukhukhuk..;(

    ReplyDelete