Wednesday, August 28, 2013

++facebook status++

assalamualaikum..

tengok tang tajuk tu macam boleh buat tajuk pidato ataupun karangan PMR kan.sebab taujuk itu sangat HOT.hikhikhik.semenjak dua menjak ni aku asik panas telinga  dengar orang bercakap tanpa isi.maksudnya percakapan lebih kepada merapu merepek niang rapik.#mulut tahap longkang.kalau merapu dalam blog lain cerita lah kan, hihi.i ols lah tu..;p.
sapa tanak baca pon cheq peduli ape kan..haaa..ini masalahnya bercakap hingga buat orang terasa, terkecik hati..tanpa menjaga batas dan adab tatasusila..adoi.pening kepala dibuatnya.*mata ke atas tanda annoyed*

sebagai contoh..kita selalu meluahkan perasaan kita kat dalam facebook mahupun dalam blog. friends list korang katakanlah ada 1000++..pastu korang ada marahkan sorang daripada kawan korang..pastu p tulis laguni..
" bo*** punya orang! kalau tak pandai tu janganlah buat2 pandai.menyusahkan hidop je!"
(#ini contoh je k)

ape.ko dah pandai sangat ke sampai boleh membodohkan orang???hahahaha!setakat pandai nak merampuih kat status facebook ape lah sangat~apa pon tak boleh!;p kita ni secara sedar atau tak sedar suka sangat guna facebook sebagai medan untuk melepaskan perasaan marah dan geram kita. kadang2 kita nak habaq kat tak suka orang tu dan nak block..
contohnya...~
"haisyh..napelah dot dot ni dok menyemak kat dalam friend list I..sorry dot dot..I terpaksa delete u..kenang daku dalam doamu."
*okeh.ayat yang last tu aku saje menambah sendiri.hikhikhik*

jap.yang ni aku confuse kejap...nak block orang perlu ke nak canang bagi semua orang tahu????
hang nak delete dot dot tu dari friend list hang, terus buat jelah..takyah susah2 nak up status macamtu kat facebook..ini salah satu status yang buat aku sakit jiwa.hohohoho.

budak2 yang baru nak up zaman le nim pon boleh tahan gak fe'elnya.jiwang sesungguh!tengok budak yang buat video janji bagai tu udahle,berani kan??kadang2 aku plak yang naik meremang baca status yang depa up..contohnya..

"sesungguhnya ku tak ingin yang lain selain dirimu sayang...kau membuatkan diriku berada di awangan...aku berjanji akan setia mencintaimu selama-lamanya.."

ohsemnya janji2 manis dia..padahal baru tingkatan 1 atau 2 cenggitu..agaknya kalau aku mati idea nak tulis ayat jiwang apa kat encik suami bolehlah minta idea kat depa ni kot.eh??
kot ye pon nak bercinta dik non, make sure u dah mampu beli spender sendiri...hahahah.ini spender pon mak ayah yang belikan lagi..*drooling eyes*

macam2 lagila yang aku baca kat status facebook orang...kadang2 aku pon ada gak yang tulis merapu2..tapi kalau boleh tu janganlah up status yang boleh menyinggung perasaan orang yang membacanya..
sekalipon kita marah dengan seseorang, better tulis direct kat orang tu secara private.tak pon jumpa terus ke..senang..tak yah nak kecoh2 satu malaya..secara tak langsung orang boleh judge u dari segi percakapan u tu..hurmm..renung2 kan ye..

k lah..nak g mydin jap.nak beli bendera hias kelas..SEMANGAT!
babai~

jaga diri hiasi peribadi.
salam.

2 comments:

  1. saya sangat setuju dengan anda....! ;)

    ReplyDelete
  2. Tu tanda nak minta perhatian. Maklum la friend list beratus-ratus. Hehehe.

    ReplyDelete