Tuesday, August 06, 2013

++produk penjagaan muka++

assalamualaikum..


menjelang raya pastinya ramai yang nak kelihatan cantik dan menawan..aku pon termasuk sekali le tuu..hihi.harini aku nak share dengan uols produk yang i ols guna sekarang ni...jeng..jeng..jeng..dah macam persembahan magic gayanya.;p
*need to read this entry sampai habis*

sebelum ni macam2 produk aku dah try...kebanyakannya on and off pakai..aku ni kalau nak diikutkan bukannya jenis rajin nak membelek muka.setakat naik jerawat seketol dua aku chillex lagi.hehehe.aku lebih risaukan berat badan aku yang semakin hari semakin susut.okeh.bab berat badan tu later on aku story mory okeh?? 
kebanyakan produk kecantikan yang aku pakai before this adalah keluaran tempatan..#e.g : sendayu tinggi, nour ain, dan sebagainya..kadang2 tu untuk setiap produk aku cuma pakai dalam tempoh sebulan dua je..pastu lantak.hahahaha!so, since last week aku bertekad untuk menjaga kulit wajah sebab aku perasan kulit aku semakin kering dan kusam..jauh beza jika nak dibandingkan dengan kulit suami kitteww yang licin berkilat lat lat lat!...huhuhu. I need to do something for my skin and as a wife aku juga perlu menjaga penampilan seiring dengan imej suami..

jadinya minggu lepas aku keluar untuk skin care hunting kat jusco..kat sana kan banyak kaunter2 kecantikan..u ols just go and decide which product u wanna use.at first nak guna produk SK 11..but then lepas dengar penerangan panjang lebar akak kaunter clinique aku terus terpikat dengan produk tu..melekat kat situ tak pegi tempat lain dah..adoila akak..memang salute lah dengan cara akak convincing orang.mantap!hohoho~ lepas dia test kulit aku,dia suggest untuk aku try guna these 3 items..(SKIN TYPE 1 : VERY DRY TO DRY)

--hasil tangkapan kat jusco haritu--

dalam pakej ni..ada 3 benda paling utama.sila rujuk gambar dari belakang kiri hingga kanan..

Cleanses gently without stripping protective lipids.

Sweeps away dead cells to help skin accept moisture better.

Duplicates the natural moisture balance of healthy skin.
(yang ni yang ada dalam kotak sebelah kiri sekali)

selepas beberapa hari guna produk clinique..alhamdulillah aku dapat rasa kulit semakin moist dan lembut..sebelum ni setiap kali aku sapu bb cream kat muka mesti hasilnya tak sekata..sekarang ni lepas applying these 3 items then pakai bb cream., hasilnya sangat memuaskan hati.*gumbira joget2*

--muka tak kering nor berminyak.bedak kat muka pon tak bertompok even dah berjam2 dok dalam bengkel kereta--

we'll see selama mana aku bertahan untuk pakai clinique.hehehe.i have to prove to mu husband that this time, dah tak hangat2 taik ayam dah,,,;p

oklah korang.

nak sambung kemas rumah while anak ngah tido lagi..
jaga diri.
hiasi peribadi,

bai~salam.

1 comment:

  1. dengar kata produk Clinique bagus. tak tahu la. mungkin ikut kulit juga.:)

    ReplyDelete