Saturday, August 23, 2014

++my weekend++

Assalamualaikum...

hujung minggu adalah waktu bersama anak2..hampir setiap hari mama depa ni balik lambat..kadang2 bila siapkan kerja kat sekolah memang teringat kat budak berdua tu..nak buat macamana..kena siapkan jugak kat sekolah.kalau bawak balik kerja ke rumah jawabnya tak siaplah sampai ke esoknya..haha! so weekend ni si ayah kena night shift dan ada gotong royong di surau.harapan untuk outing pergi jalan2 kat aeon macam tipis je..selalunya waktu free nilah kami guna untuk buat anak gembira di kidzoona.tak apalah nak..biar mama bawa korang jalan2 k????happy tak?happy tak??

anak aku yang sulung tu skang ni dah pandai memilih makanan yang dia nak..kadang2 kalau kami makan kat luar belum tentu makanan yang di order tu kena dengan selera tekak dia..last2 dia tak makan pon..aku jugak yang kena jadi majlis bandaran habiskan dia punya makanan..jadinya kalau makan kat luar sekalipon aku tetap kena balik masak untuk anak teruna tu..apa yang aku masak in shaa Allah dia makan banyak..sedap sangat ke mama awak masak nak oii...???makanan rumah memang terbaik sebab kita tak letak perencah or bahan2 perasa macam kat kedai..(dah tau pon still makan kat luar gak mamayah awak nih!)so bangun pagi2 tadi aku kemas rumah dulu.buat susu untuk haiqal dan terus masak nasi. nak masak lauk terus tak boleh pasal ayam still beku lagi.huhuhu! jadinya kena tunggu beberapa minit baru boleh start ketang ketung kat dapur. selesai je masak, mandikan haiqal..dia ni jenis mandi yang suka berguling kat dalam shower room..jadi hyper sangat when it comes to bathing or showering..haru sungguh!kadang2 tu sebab over sangat menggeletik waktu mandi habis kepala benjol sana sini.terhantuk kat kolah air punya pasal.hahaha!serve u right.aktif sangat kan..haaaa~

lepas je siap2 kan muhammad haiqal tengok2 ada call dari my big sis,Kak Nita..dia bitau dia ada di sekolah convent area pekan.ada pertandingan action song peringkat negeri katanya..asalnya dia nak ke pasar.pastu ternampak ada budak ramai2 g kat sekolah tu with colourful costumes.terus dia singgah..rupanya ada karnival bahasa n daerah kami jadi tuan rumah..aku ni pantang dengar bab2 action song.memag tergedik-gedik nak pegi tengok.ahahha!kalau dah minat tu tak boleh nak buat apalah..dari mak turun ke anak...sama naik dua2 orang kalau tengok hi-5 or action song..kuikuikuikuik..;p yang merisaukan aku, sapa nak tengokkan anak???ayahnya dahla baru balik dari kerja night shift..balik kompem penat dan terus tido.so aku tanaklah ganggu dia berehat..then aku ajak kawan2 kat whatssap..kot2 ada sesapa yang free boleh teman aku g tengok. no one replied.I guess they might have other important things to do.tak apalah..dengan penuh iltizam, aku tekadkan hati untuk pergi jugak ke sekolah tu..tanak lepas peluang tengok pertandingan peringkat negeri.at least aku boleh dapat rough idea untuk next year.

so, siap2kan anak, make up nipis dan tawakkal terus aku drive..sekolah tu agak jauh gak..tapi macam aku cakap tadi..minat punya pasal.apa pon boleh.dalam masa yang sama aku berdoa yang anak2 aku behave sepanjang jalan dan semasa pertadingan berlangsung..nasibla korang ye nak..dapat mak cenggini...kihkihkih.

sampai je kat tempat pertandingan dapat pulak parking betul2 kat laluan utama.memang terbaik!Allah tu maha pemudah.Alhamdulillah..takyah panas2 berjalan.

 boleh tengok pelbagai macam jenis costumes yang dorang pakai aritu..menarik sangat.
balik rumah terus sketch baju untuk tahun depan..bajet???bisa diatur dong~


this group represents our district..dewan pertandingan tersangatlah best..fully equipped with air conditioners. masuk2 je terus rasa sejuk.sound system pon terbaik..suara boleh jelas kedengaran.bagi aku la, memang pertandingan nyanyian kena buat kat dewan tertutup macamni.takda gangguan bising.

 masa peringkat daerah group ni pakai baju lain..maybe sebab dah masuk next level.so haruslah lebih menarik.

my big sister a.k.a Kak Nita..orang yang bertanngungjawab memperkenalkan aku pada bidang yang menjadi kecintaan skang ni.daripada dia aku belajar perkara..thanks kak nita.always keep in touch walaupun kita dah berlainan sekolah..love u sis<3 p="">

my little daughter..very well behaved during the competition..waktu balik tadi terus tido kepenatan.

on the way balik sempat selfie time lampu merah..tengok tu..si abang sibuk nak cium adik.haru betul..dari elok2 adik tido terus terjaga dibuatnya..

si adik dok diam even terjaga dari tido..

all in all yang menang tadi kebanyakkannya daripada sekolah convent..dorang memang ada kelebihan sebab bahasa inggeris dah jadi medium komunikasi semasa di sekolah..so when it comes to singing, it should be no problem for them.advantange kot.tak apalah..next time kita cuba lagi ye sekolah!!!chaiyok..

perhaps aku tak ditukarkan ke mana2 sekolah lain next year.hehehehe.

No comments:

Post a Comment