Wednesday, August 27, 2014

++jom masak dan makan!!++

Assalamualaikum..

hola..hola.kak olaaa...eh!*hihi*.hi semua..:) starting entry pon dah boleh agak aku dalam mood gumbira kan.hikhikhikhik. seharian muka moncong sebab merajuk dengan encik suami.konon2nya..yalah..sapa suruh dia lupa ambik aku kat sekolah kan?melangut aku menunggu kedatangan suami yang tak kunjung tiba..uhuhu.tak guna gak merajuk lama2 sebab bukan kali pertama terlupa ambil.tapi dah berkali kali.sepatutnya aku tak payah nak ambik hati dah.hakhakhak!patutnya aku lebih bersyukur suami willing nak hantar aku dan anak2 walaupun aku boleh drive sendiri.dia cakap dia jarang ada masa untuk isteri dan anak2.so dia nak ambik peluang tu untuk bersama kami..so sweet~

semalam masa tinggal bertiga je dengan anak2, tetiba dapat call dari kak ola (colleague) nak datang hantar makanan kat rumah..pucuk dicita ulam mendatang!hahah.sapa yang tanak kalau makanan tu datangnya dari air tangan dia..in shaa Allah rasanya sedap! kak ola ni kawan sekolah yang paling rapat dengan aku kat sekolah..orangnya kelakar, havoc n baik ati..sangat respect dengan dia sebab semua benda dia boleh buat.baik dari memasak, menjahit, make up orang, deco rumah, dan macam2 lagi.u just name it..apa yang dia tak boleh buat???kagum okeh dengan orang cenggini. all in 1 gittew~

semalam dia bagi donat kayu manis (cinnamon doughnut) n pizza..fresh from oven lagi..dia macam tau2 ja yang aku suka makan bun or sticks yang ada cinnamon flavor. sebelum ni kalau nak makan bun or sticks perisa kayu manis aku mesti g kat auntie anne. dia punya cinnamon sticks memang mabelesss! lepas ni takyah susah2 nak g beli dah..rasa nak makan tempah aja kat kak ola..boleh kakkk???hahahah!aku tanya resipi nak buat donat kayu manis tu tapi katanya dia main campak2 je bahan..perghh~orang kalau dah hebat masak main campak2 or pejam mata pon makanan boleh jadi sedap..;D

terus terang aku cakap aku kalau balik sekolah aku mesti jadi blur nak masak apa..tanaklah masak the same menu setiap hari.kang jemu dibuatnya..so, kalau nak dapatkan idea memasak aku akan terjah ke blog kak ola untuk dapatkan resipi..banyak resipi yang dikongsi kat blog dia..kalau lah mampu rasa nak try buat semua..tapi apakan daya.aku ni mommy yang sibuk..teringin nak masak benda2 yang complicated.tapi masa dan keadaan tak mengizinkan..huhuhu.

haaa..nilah rupa donat kayu manis tu..


 for further recipi kindly visit her blog..
http://dapurola.blogspot.com/

korang akan dapat pelbagai resipi menarik yang patut dicuba..antaranya..


kuetiaw kicap masam manis pedas



pengat pisang


puding roti


kuetiaw ladna

itu baru sikit..ada banyak lagi..cuma kalau nak letak semua takut penuh page.hikhihik.

k lah.nak tidokan anak2..selamat mencuba.dah masak jangan lupa bagi I rasa ok!babai~

No comments:

Post a Comment