Sunday, August 17, 2014

++status daku sebenar++

Assalamualaikum..

we had our lunch today at aeon station 18.asalnya g sana nak pegi beli buku.tapi apakan daya.takda rezeki plak..buku yang dicari dah out of stok.:(( tak apalah.nanti nak try p usha kat tempat lain.usha????wuish~lama betoi tak guna perkataan tu.ihihi.dulu2 kalau sebut ja rasa key ell habis!kahkahkah!entah napa harini dua2 anak meragam.tak enjoy rasanya keluar tadi.timing salah kah???hurrmm..maybe mama ayah kacau waktu tidoq anak2 tu yang depa upset.terus menjerit2 dalam mall..-___-

sesampainya di rumah..I got a message from fb..it was from one of my schoolmates.menyatakan yang dia terkejut  knowing that I am still a wife to my husband.dia terkejut aku pon lagi terkejut ko..hahaha.rupa-rupanya ada salah faham dengan marital status aku.nama blog CIK PUAN HUSNA..biasanya kalau orang yang bekerja di bank akan classify 'cik puan' as a divorcee..kus semangat~nauzubillahiminzalik..sungguh aku taktau pon pasal tu.nasib dia explain..kalau tak sampai ke sudah aku anggap nama blog aku ni ok jaa...aku letak nama ni pon sebab at first nama blog aku CIK HUSNA..then after got married nak tukar nama blog ke PUAN HUSNA rasa macam tak best plak bunyi nya..macam blog formal and so akak2 gittewww~hkhikhikhik..so after getting some opinions from friends and readers, mereka cadangkan untuk letak title CIK PUAN HUSNA..ahaaa...~daripada situlah aku guna nama blog ni sehinggalah sekarang..thanks ye awak sebab bagitau pasal ni..harapnya lepas ni readers jangan salah faham naa..kami masih bersama dan dikurniakan dua anak..pray for our happiness berkekalan selamanya.aminn~

**********

-->takda kena-mengena dengan status:

harini anak aku si hannan asyik menangis jaa..actually asyiklah melalak since jumaat haritu.risau aku dibuatnya..dah cek perut tapi tak kembung pon.habis dari kepala sampai ke kaki aku belek kot2 ada yang sakit..dia asyik terkejut then melalak.huhuhu.dahla encik suami takda kat rumah..selalu anak2 meragam kalau ayah depa takdak kat rumah..jenuh aku nak handle sengsorang..mencabar dan dalam masa yang sama menguji skill aku sebagai seorang ibu..cewahh!jadi mak pon kena ada skill ka??hahah.lepas maghrib tadi baru dia tido elok..biasanya aku jarang angkat or dukung dia kalau kat rumah.letak atas mat/tilam dia then dia akan main n tido sendiri..sejak dua hari ni asal letak je melalak..masuk buai pon melalak..semua serba tak kena,aku nak solat pon jadi kelam kabut..huhu,mesti orang yang lalu depan rumah sangka yang budak kecik ni dibiarkan melalak..padahalnya aku ni dok pujuk sambil dukung jalan satu rumah..huhuhu!habis makanan aku takdan nak simpan jadi isi..kalori2 dibakar dengan exercise secara tak langsung..hailah anak...

harapnya malam ni hannan tido dengan elok memandangkan esok aku kena bekerja..dan kebetulan suami kerja shift pagi..kesian sangat aku tengok dia menangis..penat rasa.suara pon dah tak keluar hujung2 tu..hmm..jap lagi nak buat seperti apa yang dipetua mengikut cara Islam.

baca surah al fatihah, ayat kursi, surah an-nas, surah al -falaq dan hembus ke ubun2 anak.buat sebanyak 3 kali.kalau dia still menangis lagi lepas tu bacakan azan ke telinga kanan dan iqamah ke sebelah kiri telinga anak..in shaa Allah..semoga Allah lindungi kami sekeluarga dari anasir2 yang tak baik.




No comments:

Post a Comment