Tuesday, April 19, 2011

++bun basi..yeakss!!++


assalamualaikum!

hangin je satu badan bila sausage bun yang aku beli petang semalam dah tak boleh makan.wuuuu...wuu...KEMPUNAN!

alkisahnya.petang semalam pas g kelas erobik(yang last minute batal nape ntah) cik amy ajak g kedai bakery yang baru dibuka bulan ni.kedai tu daripada luar memang menarik.seolah-olah memanggil pelanggan untuk singgah n beli.
but.jangan percaya dengan kecantikan luaran.ahah.
nak habaq mai ni...*amboih.dah macam mami jarum dah aku ni haa..hikss;p*

pelik sangat bila masuk kedai kek n bun yang comel pink2 tu kan..pekerja lelaki yang muka ala2 mekanik baiki motor yang sambut.masing2 pakai rantai ala2 rantai basikal.besar gilak rantai dorang..muka pon CROOK abis lah i tell u..!
at first rasa macam tersilap masuk premis..tapi bila dah tengok banyak kek n roti dalam kedai tu baru percaya..cuak babe..first time tengok kedai bakery takde pekerja gugirls.

zaman skank kan...muka brutal..tapi hati jambu..HO..HO..HO..
macam nama grup JAMBU dalam maharaja lawak tu..ce tengok muka masing2,kan?kan?
k lah.sambung balik ngan cite roti basi tu.
dah alang2 masuk.beli la gak sebarang dua..aku beli sausage bun.cik amy beli tuna bun.plus...aku sempat lagi sambar cornetto saucy strawberry.makan time2 hujan masyuk~
--terus berangan makan ala2 romantik ngan encik ilebiu.bluweekk...muntah!!!--

aku heranlah.biasanya kalo kita beli bun kan..at least benda tu tahan gak 2,3 hari. ini sehari pon dah takleh nak makan.hurm.membazir namanya.tak pasal2 kena buang cenggitu je makanan tu.isk2.

pas beli bun...aku tak makan terus.aku sapu cornetto tu dulu..takot cair tak sedap plak makan kan..
so.simpan dulu bun tu..konon2 nak buat makan untuk breakfast pagi tadi.*konon* 

balik dari jogging terus teringat kat bun yang tak dimakan lagi. 
aku picit2 bun tu.oh.lembut n gebu lagi nampak gayanya.takde plak tanda2 dah expired ke ape ke..
then bukak plastik..zraappp..


aaaanngaaannnngappppppp!!!
gulp!

waaa...tak sedap~!!blurghhh..bluwekkk!!
sosej kat dalam roti tu berlendir.terus rasa kembang tekak.damn!aku tertelan gak sikit.adoilaa...
ampeh punya roti.ni mesti kes roti tu dah lama kat kedai..tsssk..ni dah jadi kes menganiaya.pe cer???hinss..
tobat aku tanak beli dah pape kat kedai bakery tu lagi.


kat kaki ada nota::
dok bayang pekerja yang badan berketul2 tu canai roti n buat doh.huhu.takmo imagine dah.tak selera nengok..T__T

2 comments:

  1. euuwwww...sgt terketar tekak ku skrg~~~giler x prihatin para pekerja kedai tuh....saman2

    ReplyDelete
  2. irma::tau takpe..geli awhh...smpai skang rasa mcm kembang tekak lg dok teringat kat roti basi tuh.yeackkks~!!

    ReplyDelete