Monday, April 25, 2011

++nape yag jadi designer baju kebanyakkannya dari golongan not-so-so??++


assalamualaikum~

taktau nak describe macamana happynya perasaan aku minggu ni..
first sebab dapat jumpa dengan orang yang tersayang.second,ehem2...agak private untuk diceritakan kat sini...rasanya korang leh agak kot..;))

perasaan agak bercampur baur masa g kl.sebabnya ni first time aku shopping barang2 hantaran ngan encik tunang.seronok even aku agak blur2..destinasi pertama masa sampai kl, kitorang g semua house.sebab nak settle down kad kawin.menggigil tangan aku nak isi form..before ni, aku asik tengok kad kawin orang jek.but, kali ni aku yang kawin.pelik lah!!rasa macam lain plak..
ok.takpe.yang penting.settle satu bab.keesokannya aku shoot g shah alam.sebab encik tunang book baju sanding kat sana.masa dok lalu2 kat butik pengantin tu kan,,ternampak ada satu wedding dress yang yag sangat cantik.memang kenala ngan taste aku selama ni..dalam hati...
"cantiknya baju kat patung tuh...kan best kalo sanding pakai baju tuh"

i didn't expect that the white wedding dress wud be mine...

tetiba masa langkah kaki masuk kat butik tu, 

"mana satu tunangnya?"
tanya akak yang not so akak tuh.hiks..
haissyh.kak, takkan ko tak pasan yang mana satu kot kak...asal?mentang2 aku lilit shawl n pakai rama2 kat kepala.dia ingat aku ni budak sekolah gamaknya.HINSS!
hello kak..saya ni dah jadik cikgu sekolah tawww...skang ni gaya tak terbatas kat budak2 sekolah je k..i pon bole..hihihi.;p

lepas encik ilebiu perkenalkan amu ni as her fiancee, terus dorang tanggalkan wedding dress kat display dummy tuh suh aku pakai..OMAIGOD!!!takkan baju tu kot???baru je dok berangan yang aku pakai baju tu.ya Allah..masa tu rasa macam nak jerit kuat2 je.suka!!!!!!!!!!!!memang sangat2 tak sangka yang citarasa kami sama..
memang baju macamtula selama ni yang aku nak..
sebelum ni dok tengok2 gak pattern tu kat majalah.it was liked 'dream comes true..'
but, macamana design baju tu, biarla jadi rahsia..tunggu sampai tiba harinya ok?

yang kelakarnya,baju akad nikah my encik ilebiu dah siap.
aku punya belum lagi..even kain pon baru nak cari..susah la nak jumpa yang betul2 berkenan kat hati.huhuh.
pastu survey baju akad kat butik2 pengantin..sekali dorang bagitau harga..
MAK AIH!!!sampai 1500++ untuk baju pengantin perempuan sahaja.isk2..awatla mahai sangat.kalo lagu ni..cek pakai baju kelawaq jela kawin nanti.huahuahua..
takpe.balik kedah dulu..mana tau ada jumpa yang lebih berpatutan harganya.kan?kan?

tapi dari apa yang aku perhatikan, ramai pereka baju kawin ni terdiri dari 'gentle'man..
dorang memang hebat sangat bab2 design baju n buat perhiasan perkahwinan.hasilnya memang superb.
bagi pendapat aku..orang macamni, naluri dorang lebih berkecenderungan untuk jadik pempwan.sebab tu dorang lebih arif about what a girl wants n what a girls needs..
k lah..nak p mandi sat.after seharian dok sekolah dari pagi sampai petang, baru skang ada kesempata...badan dah bau tungkik dah ni.buhbye!!:D

No comments:

Post a Comment