Sunday, September 18, 2011

++first experience as a wife++


assalamualaikum~

otak jangan dok biru sangat na bila tengok tajuk entry macamtu...
kasik polish bersih2 sikit..
apa neh.pantang betul kalo tengok bab first experience neh.;p

gigih gila rasanya bila sampai2 rumah je terus on notebook nak update blog.
nak buat macamna.umah encik suami takde line tenet.asik guna phone je nak update pape.mana best!!
boleh rosak mata aku ngadap phone kecik sekenit neh..

hari khamis petang aku bertolak ke putrajaya.then sampai dalam pukul 9pm.tapi encik suami pick aku pukul 10.30pm...sedey..wuuu...wuuu~mana taknya.orang2 yang sampai sama dengan aku masing2 dah gerak balik..tinggal aku je...makin lama stesen bas makin lengang..:((
sebab kebetulan aku sampai encik suami secara tetiba ada operation.alahai...takkan dia nak tinggal patient dia macamtu je kan?kang kelam kabut ada yang tertinggal gunting dalam perot.wakaka!;p

ok.ni first time aku menjejakkan kaki kat rumah encik suami.sebelum ni aku tunggu kat bawah apartment ja..
malam tu encik suami cuma drop aku kat rumah dia..then dia terus shoot balik spital.kena oncall.ouh.sedey lagi..dahla tak biasa kat tempat baru kan..terpaksa buat2 pandai nak g ke rumah dia...takot sesat..aku ni dahla penakot naik lift..apatah lagi memalam..serammm nokks~

masuk ja rumah encik suami..abis semua lampu aku on...terang dunia kurasakan!
abis semua aku explore..dalam hati...
"oh.kesiannya laki aku...sibuk sampai tak sempat nak kemas rumah.."

well.kalo sape2 yang pernah baca entry aku sebelum2 ni...aku memang very particular about home cleanliness.benda pertama lepas aku sampai rumah is, aku cuci toilet..lipat baju n susun elok2 dalam almari n lepas tu abis semua aku polish n sental..sampai aku puas hati..kita tak boleh nak expect rumah seorang doktor bersih dan suci melainkan kat rumah dia ada bibik..takpon wife yang rajin mengemas rumah...ehemmm2*--aku ke??

--ada ciri2 isteri mithali tak??paanggg!--


keesokan harinya(jumaat) encik suami balik rumah, dia macam terkejut sebab rumah dia macam bersih sikit.
ahaa..tu baru sikit.belum sepenuhnya lagi...sebab aku takde kelengkapan mengemas lagi waktu tu..
so.tengahari tu, encik suami ajak g alamanda..tengok wayang..tapi last2 tiket abis.terpaksa beli tiket hari ahad punya tayangan.ampesss~
oleh kerana taknak buang masa, aku ajak encik suami masuk carrefour tengok barang rumah..
banyak gak aku borong..
semuanya untuk menceriakan rumah...
barang letrik takyah beli...hadiah kawin haritu banyak dah dapat..
microwave lah...ricecooker, coffee maker, blender..macam2 lagi...syukur~

pagi sabtu tu aku berpeluang hantar suami buat kali pertama g kerja..*eh.terbalik*
kereta dia aku pakai..ah.tunggu apa lagi..terus aku g kedai..sambung membeli belah barang2 yang takde kat rumah...lantaklah duit abis pon.asal hati puas..
aku menghabiskan masa seharian hari sabtu tu untuk mengemas rumah.
at last2 aku berpuas hati...hasilnya baru nampak macam rumah family..no more rumah bujang..

hikhikhik..rasa bertanggungjawab untuk buat semua tu as a wife.
as for ur information, aku sempat hantar makanan tengahari kat encik suami...
sebab dia merengek2 nak makan sama2..ihikkks.romantik kan...awww~;p
heaven..aku baru rasa pengalaman macamni...

bak kata kawan aku..
skang ni...kentut pon bau wangi..tapi apa2 pon, harap2 lepas ni kentut sampai bila2 pon bau wangi..

sekian~

thanks for reading this entry.

4 comments:

  1. waaah... bestnya experience ni....
    jeles nya... nak jugak macam ni.... hehe.. ^_^
    husna, doktor memang buzy kan... untung dia dapat husna yang memahami..

    ReplyDelete
  2. auuwww...kita nak kentot wangi jugakk!!! uhukhuk

    happy for u both!! :D

    ReplyDelete
  3. miss sunshine:best tu mmg best.but penat!hahaha!
    kalo kite tak faham die hana, probably we dun get this far..:))
    sbb keje mcm dia kena bnyak2 bersabar n cari benda2 yg boleh mengiburkan dri sendiri.mcm kite suka mengemas.so,masa yg ada, kite guna utk buat semua2 tu..:))tak lama lg hana plak yg experience benda2 ni.hehe.

    ReplyDelete
  4. loythasan:tulah~jom kntot ramai2!!!hahaha XD

    ReplyDelete