Wednesday, December 07, 2011

++surirumah sepenuh masa++



assalamualaikum.

it has been a while i've been not updating my sloggie bloggie.
setiap kali nak bukak notebook je ada2 jek benda lain nak kena buat.ok.FYI, skang ni aku dah jadi suri rumah sepenuh masa.but only for a month.hew2~

mula cuti sekolah aku dah letak jawatan selama sebulan as a teacher.hehe.memang life aku totally change upside down.pagi2 aku kena bangun awal (oh.tade masalah pon sebab dah biasa nak siap2 g sekolah) cuma kali ni aku kena prepare breakfast untuk encik suami.then hantar dia g keje.so.aku boleh guna kereta untuk ke mana2 pon.alahhh.nak g mana je kat area putrajaya ni kennn...belum ada keberanian lagi nak shoot g KL sengsorang.kalo nak g shah alam tu ok lagi la...tapi cuti sekolah ni aku tak balik shah alam sebab my mother in law was away to dubai with my adik ipar.there's no point of going there kalo takde orang...

lepas hantar encik suami aku akan ke kedai untuk beli barang untuk dimasak time lunch.selera kami memang way different.dia jenis yang suka makan ayam n ikan bilis.but im not.huhu.cuma bab2 kari or gulai tu kami memang sekepala.hehe.well.darah keturunan utara memang sentiasa mengalir dalam diri.cewaahhh~ahakkss!:D
encik suami sometimes macam menjaga makan..n sometimes aku tengok dia belasah je makan apa saja.bhahaha!konpius aku dibuatnya.betul lah cakap orang tua2.tahun pertama perkahwinan ni adalah masa untuk kita mengenali pasangan kita dengan lebih dekat.memang kena bersabar..kalo ada yang masam2 kelat tuh telan je bulat2.tehee~tambah2 time preggy nih aku jadi lebih sensitip n mudah sentap..ngan orang lain ok je.tapi ngan encik suami aku jadi mudah marah.kesian dia..huhu.apa2 yang dia buat ada je yang tak kena kat mata..bila nak tido terfikir balik apa yang aku buat kat dia membuatkan aku jadi sangat simpati ngan encik suami...harap bersabar ye bang...ilebiu~;p

baru2 ni cik nuri ada call aku.then dia tanya rutin harian aku kat rumah..sama ke tak masa zaman2 kat rumah sewa dulu..aku cakap sama jek.hahaha.bab2 rumah ni aku memang particular.maybe sesetengah orang akan cakap aku ni cerewet.lipat baju nak kena sama besar..sapu n mop rumah setiap hari.lap dapur sampai berkilat.toilet kena cuci calat.for me..apa yang penting is hygiene.kebersihan akan mempengaruhi sikap seseorang tu.

untuk pasangan baru aku tak mengharapkan semua benda perlu ada kat dalam rumah.sebab barang boleh tambah sikit2.cukupla sekadar barang2 keperluan yang penting.macam fridge, washing machine n dapur gas.:)) tak larat woh nak basuh baju guna handwash.huhuhuhu.

ni rumah guwe~

jangan terkeliru ye..ni bukan almari untuk simpan barang or buku.actually it is a shoe rack.ramai yang cakap this rack is too good to put shoes inside it.nak buat macamana.masa beli pon dah terang terangan tulis RAK KASUT.

rak tv..import dari rumah mak metua..terima kasih ibu.hehe.

psssttt~wani..perasan tak sapa bagi ni?memang sangat2 berguna la babe...


the other side of my kitchen.

that's all folks~babai~salam..

3 comments:

  1. beghesih nya ghumah kak !! i give you 200%.. boleh tidoq kat dapoq oo..punya berkilat. lama dok tggu kkak punya update wedding part 2 pulak na !

    ReplyDelete
  2. Na,konfemla aku perasan.Hehe. Alhamdulillah. Happy tengok ko sekarang. Ntah bila nak melawat ko ni. Rindu sangat!

    ReplyDelete
  3. fatin nurul::tak cukup bersih lagi mengikut piawai mak akak.hahahaha.nanti akak buat review kawin part 2 kayh~tungguuu~:))


    wanie::hahaha.like seriously it's useful enough to be used as.tak sabar nak tunggu turn ko plak wanie.hehe.maila rumah aku.rindu nak sembang2 n masak untuk korang2 semua.selalu dok sorang2 je kat rumah.boring gak.life fakhry mmg kt spital dia jek.aku nak drive g kl malas plak sorang2.mailaaaaaa~*lashbatting*

    ReplyDelete