Friday, February 07, 2014

++bila perut semakin membesar++

Assalamualaikum...

rasa macam gagah giler semalam bila hanya tido dua jam ja pada malam sebelum tu.haiqal tak sihat lagi, jadinya dia ada masalah untuk tido..kesian sangat..tergaru sana tergaru sini.rasa macam nak guna penggaru kayu tu gosok2 badan dia.hikhikhikhikhik.statement kejam di situ ye..;p
pastu pengasuh plak bitau yang haiqal tido punya lama dari pagi sampai 12.30.perrghhh..memang nak qada' tido namanya tu.hasilnya bila balik rumah dia dah tanak tido..puas aku paksa.terpaksa mama dia bersengkang mata melayan kerenah dia yang semakin macam2.takpalah naakk...mama suka awak buat macamtu..cumanya jangan dok gusti mama sangatlah kot..sian adik awak nanti..huhuhu.-___-

********

aku bersyukur sejak dari mengandung anak pertama, aku tak pernah ada masalah makan.selera je memanjang..kalau tak makan banyak tu tak sah.semua orang perasan.hihi.sampaikan ada kengkawan sejawat yang risau tengok kuantiti makanan yang aku ambik.memang banyak ok!kengkadang tu terdetik gak dalam hati what if badan aku naik waktu mengandung dan tak turun2 dah??????huhuhu.so apa yang aku buat is, aku dah pesan siap2 kat suami.kalau nampak badan bini dia mengembang semacam sila cepat2 daftar nama aku kat mana2 slimming centre.kihkihkih!;p

skang ni masuk perut 6 bulan aku dah tak boleh makan sebanyak dulu..mesti kena makan sikit2.selera tu ada cuma tak boleh terlajak makan.bila lebih je mesti rasa mengah dan sesak PERUT.dulu masa time haiqal takda plak rasa macamtu.elok je makan banyak sampailah beranak. bentuk perut pon lain sikit dari dulu.
kalau time haiqal, perut nampak tajam dan runcing ke depan..badan maintain slim..cewahhh!but this time pinggang melebar dan segala-galanya nampak mengembang...sampaikan pernah sekali tu encik suami tegur..
"yangg..nape abang rasa bo***t sayang mengembang semacam je..?"
masa bertanya tu siap buat muka high curiosity yang amat..

pffftttt-____-
risau ye bang...yang mengandungnya sayang.jadinya sayang lah terpaksa menanggung kesan dan akibatnya.rasanya bukan setakat bo***t mengembang.lain2 pon ikut skali dah ni..part paling lawak tang hidung!hahahah.memang nampak nau besooooo~

I really enjoy my pregnancy..it gives me a wonderful feeling especially the moment u feel ur baby kicking inside ur tummy..sometimes haiqal pon akan gelak bila dia pegang perut mama, adik dia menendang waktu tu..gelak besar dibuatnya..:)

p/s: mommies out there, jaga diri baik2 ye..

1 comment:

  1. hooyeyy.. insyaALLAH. macam bbay girl jer nir.. huhuhu..

    ReplyDelete