Wednesday, May 26, 2010

++ke manakah hilangnya kredit F??++



salam...~
berkenaan dengan entry arini..aku ada satu cite yg dikira as kelakar gakla nk share ngan korang..
persoalannya::pernah tak korang kena reverse charge..?setau aku orang reverse charge ni akan dikenakan bila org dok oversea call kita..or budak2 yg dok asrama yg homesick rindu nk balik umah n nk cakap ngan mak ayah depa guna public phone yg akan dikenakan bayaran kpd orang yg menerima panggilan..
**mcm keling la explanation aku...lantaklah,,mmg niat aku nk kasik korang penink pon...**
tp kalo sama2 dok satu peta kawasan...n sama2 guna enset...logik tak kena reverse charge..?hurm..
tu yg jadik persoalan sampai skank...


alkisah..tersebutlah kisah...~::

2 hari lepas aku dah bole guna sim baru maxis 3.5g..
punye excited,,aku terus call F..
hehehe..saje je nk mengacau die waktu2 petang..
hobi baru aku skank...weeee~~~~
MySpace

pertengahan sembang tu,,ttbe terputus plak..
bunyik mcm abes kredit..
dalam ati aku.."takkan sim aku tak convert lagi?"
then aku try call dia skali lagi..
ttbe..
"awak......kredit saya abes...arghh~~~!!"
die cakap sebelum aku call tu...kredit die ada banyak lagi..

MUSYKIL laa...~
MySpace

mana plak pergi kredit die..takkan aku yg jadik punca..?
aku ke yg sedut kredit die..?
tp daripada aku sedut kredit baik aku sedut air..sedap sket..tak gitu encik F??


tp dalam dok gelak2 kt die..aku serba salah gakla..
sbb kesian n lawak pon ade...terus aku offer nk ganti balik kredit die yg hilang tak dapat dikesan tuh..
F cakap takyah,,sbb nk wat mcmana..
taktau pon nk jd mcmtu kn..(ouh,,,baiknya kamu...~)
yela F...tp awk tu yg jd mangsanya..hikhikhik..
not me...~;p
MySpace

lepas je letak tepon..aku pon terus call maxis centre...cakap ngan perunding pelanggan..
aku tanya dia ada tak kemungkinan akan jadi masalah mcmni..?
cakap mmg paling berhemah gile laa..kalo die laki pon bole cair..*perasan jp*
tp pempwan lt customer service tu mmg agak kuang asam..
kelam kabut pon ade..
--pekerja baru mungkin--
bole plak pempwan tu gelak die dengar pertanyaan aku..(gelak perli)
panas tlinga aku dengar..takpe..sabar2.. attitude ttap kena jaga
"cik,,sepanjang perkhidmatan kami..takde plak pernah jadi masalah mcmni.."
abes tu...apesal plak kredit bole hilang...
ahaa...ni mesti korang nk cover keburukan service kn wahai MAXIS..
mcm aku taktau niat jahat ko kn..kn??
cet,,,poodahhh~~!!

encik F..sila bakar MAXIS CENTER skank jugak..
saya dah bg MANDAT kt awak ni..hehehehe..

sekian...da story of da day...~trimas...:))

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. owh... kesian nyer bdk F tu.
    bley ke camtu la yerr...
    maxis ni sedut kdt org2 awam dlm diam2 rupe nyer. sye pon kne lebey berhati2 pasni. tp stillll.... marah!!! jom bakar sama2.

    ReplyDelete
  3. hahahah...
    saya bg tempoh seminggu..then awak g bakar ok...:))

    ReplyDelete
  4. lmer nye tunggu 1week... xpe2, kter g kl smer2, then bakar maxis. padan muka. wakakakaka!!! ***evil gler nie***

    ReplyDelete
  5. jap2..bilenye kite nk g kl wak?;p

    ReplyDelete
  6. in my opinion as long as awak bole control ur environment and dont let it controls u... it shud be fine. Juz to BOOST UP ur spirit, i'll always there for u if u need me. i'll back u up.
    (((warning to people out there::: anybody try to spoil her, i'll kick ur ass)))

    ReplyDelete