Sunday, May 30, 2010

++yay...my parents akhirnya singgah gak kt umah++


salam...~
arini aku rasa sangat bersemangat...sbb td mak n ayah aku singgah umah...
lama dorang tak pernah turun ganu..rasa mcm mimpi plak..
sbb aku pernah cite kt dlm entry before yg mak aku ni susah sket nk datang sini..
die kureng berminat..
katanya takde ape..
tp arini ntah ape ntah terbukak pintu ati die nk singgah umah sewe kt umah bujang kitorg duduk nih..
asalnya dorang dr kuantan..
tido umah along aku 2 hari semalam..
sbb dorang kena attend kenduri kt sana...
kalo sesaje nk datang sini rasanya mmg takde kot..
even bapak aku ketaq2 lutut nk mai jumpa anak kesayangan dia kt sini..
ops..(terperasan plak)..hehehhe..peace~~

arini aku masak special dish untuk dorang...
mak aku saje je nk ngetest aku..
padahal masa dlm perjalanan tu dorang dah makan...
then die call aku..

"na,,,masak la ape2 kt kami japg..nk tengok anak mak ni biasa masak ke tak kt rumah"

aiseyh mak...kacang je tuh..ingat anak mak ni jenis goyang kaki ke kt umah...?
huahuahua..


so,,,,pas je mak aku call,,aku terus keluar ngan cik nuri n cik ika...rasa terharu sangat sbb cik nuri beriya benar tolong aku arini..
aku bajet kalo takde bebola kt kedai runcit umah,,takyah letak pon takpe..wat sesimple yg bole..
tp ttbe masa nk balik...cik nuri terus belok kete n terus g supermarket..
nampak sangat die ikhlas tolong...
thanx babe..~


untuk pertama kali aku letak mcm2 dalam bihun aku..segala bebola..udang besar,,carrot n telur..
biasanya stakat letak udang kering n telur tu biasala..
arini saje wat special sket sbb aku nk bg orang2 yg tersayang makan..
so haruslah letak something yg bole menaikkan selera makan dorang kn..
*baguihnya.anak sapa la ni*

bihun goreng mmg paling senang masak..cepat siap plak tu...
hehe..so takdela kalut sangat nk buat smentara tunggu dorang sampai..
arini aku guna khidmat assistant lain..
biasanya cik ika yg akan tolong aku kt dapur..tak kira la aku masak ape skalipun,,
tp dsbbkan time aku nk masak tu die ngah lunch..jadinya arini cik loy plak yg amik alih..
heheheh..
rajin gile cik loy arini..die la yg tukang basuh segala apa yg ada kt dalam sinki..
die ckp dia jarang tolong kt dapur sbbnye ramai dah yg nk membantu..
kang penuh2 kt dapur penink plak pale aku..ahaaa...
oooo...~baru aku paham..:))


yg paling tak tahan...aku suka sangat tengok gelagat kawan2 serumah..
abih satu umah dorang kemas cuci calat..
masing2 dah sedia maklum ngan fe'el aunty lina yg sememangnya cerewet bab2 kekemasan umah..
ahahahhaa...rileks la geng..cool~
mak aku mesti fham punya umah akan skit messy sbb masing2 dah kemas barang nk balik..
thanx guys...korang mmg baik sbb layan family aku ngan baik skali...
really appreciate it..

*gambar bihun kt cik google..aku punye bihun lagi menarik dr ni...pasan~!!!!*

my parents arrived at 3..aku g amik die ngan cik nuri kt 7e sbb tempat tu je dia tau..
dahlah umah sewe kitorg ni mcm main maze puzzle..berbelit2..
kalo stakat bagi direction mmg tak jumpe la alamatnya..

nmpak je bapak aku sengih2 kt 7E,,,aku rasa sangat puas hati..
rindu sangat kt parents aku..lama tak balik..dah 2 bulan dah..uhuk2...
MySpace
jumpa2 terus ayah aku gosok pale aku..
aku tau..die pon mesti rindu kt aku gak..
yela..kt dalam umah..akula yg paling kuat mengomel..ade2 je aku nk cakap..
mcm bertih jagung..:P
but they wont stop me from talking too much..
cuz they know within these few months a lot of things happened..so..layaan~~~

masa makan tu...aku tenung mak aku..pastu aku main2 angkat kening...
mak aku cakap..takde mnde lain la tu..kasik hint nk fulus..
hikhikhik..alaa..orang nk balik la mak..so kenala nk pakai fulus as contingency  money..wink*
--padahal kumpul siap2..mana tau my parents give me permit to go to langkawi--
perhaps so...weee~~~
MySpace


still thinking whether i should go to langkawi or not...
aiyarkk...feels like in between..
huh...
gimme more time to think ok..:))

MySpace


3 comments:

  1. emmm...saya faham rasa kepuasan ini lebih2 lagi kita lakukan buat pasangan paling kita cinta...anda anak yang baik...

    ReplyDelete
  2. cikgu padi::
    -trimas...tp saya tak sebaik kamu...:)

    ReplyDelete
  3. baik atau jahat seseorg itu hanya di mata ALLAH, itu bukan kuasa kita....

    ReplyDelete