Thursday, June 24, 2010

++special kid part 1++


salam...~
pagi2 pas aku abes wat keje umah...mak angkat yg aku panggil umi call..
die ajak keluar teman die g beli barang jp kt alor star..
so takde fikir pnjang.aku terus iyekan jek..
sbb aku pon tak wat pape pastu..
my umi ni mmg sangat kelakar orangnye..
masuk je dlm kete ade2 je cite lawak die smpai aku pon tak kering gusi dok gelakkan die..
kitorg keluar td bukan berdua jek..
but ngan cucu die skali..a.k.a wafi..
wafi ni tak sama ngan budak lain...
n he's so special...
die disahkan ada autism masa umo die 2 taun..
sian sangat bile 1st time aku dengar pasal die..
kalo tengok dr segi fizikal mmg takde ape yg kurang...
n muka wafi ni sangat adorable...smpaikan masa 1st time aku tengok die terus suka..
putih melepak,,comel n kemas budaknya..
die panggil umi aku dengan panggilan 'niena'..
maksudnya dlm bahasa arab=nenek...

biasanya...dr ape yg aku dengar..budak autisma ni die ade dunia die sndiri..
tak berperasaan,,,tak bole dihalang kalo die nk wat something...n tak faham ape orang cakap..
tp aku rasa...semua tu mcm tak betul jek..
n he looks normal to me..
masa nenek die turun kete beli barang...die tinggal ngan aku dlm kete..
ape yg aku perasan,,die bnyak cakap orang putih..
masa die nk try bukak seatbelt,,aku cakap 'NO',,
n die faham..n terus die tak jd bukak ngan mulut yg menguntum senyum..
duhh,,comelnye...~
aku bukan ape..risau takot die keluar kete...even kete berkunci skalipon..die pndai bukak..
die bole counting in english...from 1 to 10...
n bile die terlanggar ape2 ke..cepat2 die cakap..."SORRY",,ngan sore comel die tu..
tp tula..
penghidap penyakit ni tetap ada kekurangannya gak..



aiseyh..nntila sambung..ngantuk la plak..nk tido..
selamat malam semua..

assalamualaikum..~:))







3 comments:

  1. yg aritu kter jumpe tue ke? comel... mmg putih cerah. tp mser tu xdgr suara pon. bdk yg dgr kata2 nenek nyer.

    p/s:: sejak bler awak dpt pangkat NENEK, bkn MAKNGAH ke? asyik dok mengah jer.

    ReplyDelete
  2. bukan saya la nenek tu...
    umi tu die panggil nenek..
    kt saya die panggil aunty na...:))

    ReplyDelete
  3. menantikan part yang seterusnya x)~

    ReplyDelete