Monday, April 28, 2014

++#1..alkisahnya..pertemuan kami..++

 Assalamualaikum...

masa sekolah dulu aku kategori pelajar biasa.takda faktor wow! langsung.almaklumlah.perasaan merendah diri tu dok menebal since mak ayah bukannya orang senang.ok.fullstop.
bila masuk maktab dan ada orang bagi perhatian kat aku mula lah rasa seronok.yelah..sebelum ni takda sapa nak kat muka ni..tiba2 ada orang dok puji I itu ini secara tiba2..hahaha.tersangatlah culture shock! rasa macam nak letak kepala dalam baldi bila diingat balik cerita dolu2.tapi tu dulula..banyak sangat kenangan pahit berbanding manis yang terpaksa ditelan sampaikan aku jadi takut untuk fall for someone..padan muka sendiri pon ada gak..tapi bila difikirkan balik, Allah sebenarnya sayang aku..jadi Dia nak aku ubah cara hidup aku untuk menjadi seorang yang lebih baik..dan makayah selalu pesan, kita perlu jadi baik untuk dapat pasangan yang baik juga.so aku bertekad untuk istiqamah ketika berhijrah. 

setelah beberapa ketika Allah pertemukan aku dengan seseorang yang masa tu tak disangka langsung akan jadi suami aku skang ni..sebelum ni aku dok tengok dia dalam laman sosial friendster kawan baik aku a.k.a dr.dena..dorang ni satu kelas perubatan. ada gak tersebut kat dena, "boleh tahan gak kawan hang ni.mesti dah ada gf.tapi memang betul la masa tu dia ada gf.heheh!

masa 3rd year, time fesbuk mula femes aku jumpa balik dia.rasa jakun gila.jumpa dalam gambaq jala..masa tu depa dah final year kalau tak silap aku.aku pon saja2 la add dia dan dia approve.takda intention apa2 pon.apa yang aku perasan, dalam pictures dia masa tu ada beberapa gambaq kucing, I guess dia mesti suka kucing macam aku..hehe. so, aku pon sesajalah tag gambaq kucing aku kat dia.

klik pada gambar untuk saiz yang lebih besaq...~

daripada gambar ini lah, segalanya bermula..ehemm~;p
bila tengok cara dia reply comment terus rasa "eh, kasaqnya mamat ni...tak gentleman langsung" sapa jadi gf dia mesti makan hati.hakhakkhak!kalau tak caya kat aku korang tengok sendiri kat pic atas tu.;p

dalam pada masa yang sama, ada seorang pensyarah aku yang 'kenen'kan aku dengan anaknya..so semua lelaki yang dikenenkan tu aku buat kenkawan jala..tak berani nak lebih2 takut bagi harapan palsu. tak sangka lepas main komen2 kat gambaq fesbuk dr. F berani pm aku.kali ni kami banyak bersembang secara private..heheh.banyak perkara dan pendapat dikongsi.still takda rasa apa2 pon kat dia.setakat kawan2 gitu ja..aku fikir orang macam dia takkan nak kat aku.kat universiti or hospital2 lagi banyak girls yang cantik2 dan baik2 untuk dipilih.kan?kan??

sampailah satu hari dia beranikan diri untuk minta no fon aku..aku tak bagi.tapi dia minta kat kawan baik aku yang kebetulan gak kawan baik dia kat kolej.:) dia main miskol2 je. langsung tak mesej or apa.but instinct aku kuat mengatakan tu nombor dia.so aku beranikan diri untuk mesej dia..hahaha.apa barang tak call betul2 kan.gentleman la sikit..;p

daripada mesej, kami saling call each other or yahoo messenger. dia siap request aku untuk jumpa aku in person after few months cuba mengenali diri masing2. cuak beb! kang kalau jumpa aku tetiba kang terus reject.mana lah tau kan..~aku just address him as dr.F..dia cakap gambaq boleh menipu dan main edit.lawa dalam gambaq tak semestinya sama in person.tu yang dia nak jumpa aku..jap..jap!lawa kah???kahkahkah!berdebar sangat when he decided to meet me back in kedah..kebetulan dia dah habis belajar dan tunggu posting kat hospital mana,aku plak cuti sem..

to be continued..

No comments:

Post a Comment