Wednesday, April 09, 2014

++rancangan tv kegemaran masa kini++

Assalamualaikum..

aku memang bukan jenis perempuan yang romantik.aku tak pandai nak madah2 or berjiwang-jiwang sejak dari dulu lagi.hehehe.suami plak jenis yang romantik.oh.malu itteww~*rasa nak lempang pipi sendiri:p* masa awal perkenalan dengan dia macam tak percaya perwatakan dia macamtu. aku selalu bayang doktor jenis yang straight forward and takda masa nak bermadah berpujangga bagai.tapi telahanku meleset belaka..dia memang jenis yang straight forward but dalam masa yang sama berbunga-bunga gittew.hikhikhik.

skang ni kami suka spend times bersama tengok rancangan berbentuk forum or ceramah.tak kisah la sape panel or pemberi ceramah.the most feveret is ustaz kazim elias dengan rancangannya KALAU DAH JODOH..banyak betul info2 dan ilmu yang bermanfaat kami peroleh terutamanya dalam soal hubungan suami isteri.:) nak2 kalau teguran yang dibuat oleh ustaz tu betul2 terkena batang hidung sendiri memasing mesti pandang muka laki bini sambil tersengih-sengih.hoho.


banyak benda yang dipelajari since tengok rancangan-rancangan berbentuk keagamaan. masing-masing nampak lebih matang dalam pertuturan dan lebih menjaga hati pasangan.:)  yang paling best skang ni sebelum tido aku biasakan diri untuk salam suami dan minta maaf..itu yang lebih Afdhal..dulu kan aku kalau marah mesti akan ikut emosi.sampaikan benda yang kecik pon boleh jadi besar.skang ni dah pandai control perasaan marah. even ada terasa hati dengan suami aku lebih suka diam for a while dan ambil masa untuk tenangkan diri.kesannya tersangatlah positif...HAPPY sangat!

sebagai seorang muslim, jangan sombong untuk dekatkan diri dengan Allah..jangan pandang enteng terhadap rancangan-rancangan yang berbentuk keagamaan.kita perlu belajar dan ambil tahu perkara-perkara yang sepatutnya supaya kita tidak bertindak lebih dari hadnya.

p/s : teringat pesanan daripada Ustaz Azhar Idrus, kita tak perlu tunggu untuk jadi ustaz or ustazah untuk menegur benda2 yang salah dari sisi agama.renung2 kan..

No comments:

Post a Comment