Wednesday, April 30, 2014

++rumah kemas, jiwa tenang++

Assalamualaikum..

aku memang minat sangat bab2 kemas dan menghias rumah.tersangatlah mak2.hahah!mewarisi minat  mak gamaknya.aku tak suka tengok keadaan rumah yang bersepah macam rumah sewa bujang..tuala sangkut sana sini..toto/tilam depan tv..kasut tak bersusun dan sebagainya.tapi tak semua orang bujang gitu.jangan salah faham ye.

bila kekemasan rumah tak capai tahap piawaian yang aku nak,aku akan jadi tersangat lah stress..taktau nak cakap macamana.rasa macam kepala nak meletop pon ada.hamboih. hiperbola sangat kan perumpaannya.hahaha! so, daripada awal aku train anak aku untuk kemas mainan dia lepas main.lagi satu, aku suka sangat kalau rumah bau fresh dan wangi~rasa macam home sweet home.that is why every month aku akan spend duit sikit untuk beli pewangi.kalau korang datang rumah aku memang boleh nampak macam2 jenis pewangi aku letak kat rumah.hahaha!gila obses wangi pempuan ni! tapi main dengan sampah poo-poo muhammad haiqal memang tak terlawan baunya kadang2..rumah aku ni kecik je.even double storey tapi jarak pintu depan dengan dapur tak jauh mana..padahal sampah busuk2 tu selalunya aku akan ikat dalam 2,3 plastik.tanak busuk satu rumah.but still, ada gak bau kurang menyenangkan..huhuhu.

semalam, lepas lunch dengan suami aku terus shopping sorang2.beli perkakas rumah..benda pertama aku beli adalah penyapu sawang.


sawang kat rumah aku ni pelik sikit..berbulu2 kat dinding..so, every couple days memang kena buang sawang kat syiling dan dinding2 rumah..kalau tak rumah ko akan nampak macam HAUNTED HOUSE..eeeeeeeeeeeee!~

benda kedua:


aku beli two tier rack. rumah sewa aku takda pintu untuk kitchen cabinet. so apa yang perlu aku buat adalah memastikan susunan kat bawah sinki dapur tu kemas..rak ni aku guna untuk letak gelas dan cawan2 untuk tetamu datang..:)


ihsan daripada kawan baik:goole.
aku punya raga macam warna merah tu..ahaaa~yang tu aku guna untuk letak periuk2 dan dulang..still kena susun cantik2.

habis kemas dapur semua, aku pasang langsir untuk tutup kitchen cabinet takda pintu. kena kreatif lah.kalau tak daripada dining hall orang dah boleh nampak apa yang ada kat bawah sinki dan dapur gas.maluuuu~T___T

nak tengok hasil yang aku buat semalam?
satgi aku update gambar terkini k..:)

babai~
jaga diri dan hiasi peribadi..salam.

No comments:

Post a Comment