Tuesday, April 01, 2014

++cuti belajar dan bergaji penuh???++

Assalamualaikum..

cuaca agak baik lately tapi tu tak membuatkan mood aku ok.huhu.aku jadi sangat mudah emosi sebab badan tersangatlah penat.mujurlah suami dan dan anak setia menemani di sisi..merekalah yang membuat hati jadi lebih tenang..:)

FYI, my former classmates ada diantaranya yang dah sambung belajar..anything new, we will update through our group in whatssap. so boleh tau perkembangan terkini kawan2 which is good lah. then yesterday, one of my friends posted something about furthering study in MASTER. there are lots of information he shared with us. but yang menjadi masalah skang ni, yang sambung belajar tu rata-ratanya lelaki..huhuhu.aku ni anak pon dah nak masuk dua.kalau aku sambung belajar anak-anak dan suami macamana???? suami plak dah beri green light untuk sambung..dia kata better aku buat master dulu sebelum dia.sebab once dia dah commit dengan master mesti lagi sibuk..huhuhu.so skang ni peluang dah ada.cuma terpulang kat aku samada nak sambung or tak.

skang ni aku ngah survey universiti-universiti yang menawarkan program2 menarik. antaranya:
 
1) USM
2)UPSI
3) UIA
4)OUM
5)AEU

then kalau aku sambung belajar skalipon aku ingat nak cuba nasib untuk apply scholarship ataupon cuti belajar dengan gaji penuh..I know it sounds hard.kalau tak cuba manakan tau ada nasib kan??

untuk sebarang rujukan korang boleh klik kat link bawah ni,



telah diterangkan secara lengkap syarat2 dan kelayakan untuk buat permohonan cuti belajar.
dalam kepala aku, ada dua universiti yang aku rasakan ok.
we'll see then.

apa2 pon doakan aku ye kawan2.
semoga Allah permudah laluan aku untuk menjadi seorang pemegang sarjana (master)

No comments:

Post a Comment