Sunday, September 05, 2010

++budi bahasa budaya kita++


penat gile sehari suntuk g shopping ngan adik aku.rupenye laki lagi cerewet dari perempuan dalam bab2 nak pilih baju n seluar die.hisk.nasib baek dik tam ade akak penyabar macam aku.kalo tak dah lama aku start kete n balik umah tido.*macam kat umah boleh tido siang kan..*
cuaca arini masyaAllah...memang sangat2 menguji keimanan n kesabaran...panas gile2..keluar rumah kejap pon dah boleh kene sunburn.gelap tu memang gelap dah.but bile kena panas bertambah2 la gulap gulita.haisyh.nak raya dah ni.jangan main panas!jatuh saham taw.

teringat plak insiden yang jadik kat pejabat pos tadi.aku tau..masing2 penat puasa n letih yang teramat.tapi macamana sekalipon keje tetap kene buat ngan ikhlas dan berhemah.jangan terlalu ikot emosi..
sian aku tengok brader depan aku masa nak pos tudung orang order tadi.tak pasal2 die kene marah ngan pekerja pejabat pos sebab barang yang die nak pos tu banyak sangat.
pakcik..tak boleh cakap elok2 ke?kite kan orang melayu yang mengamalkan adab ketimuran.keje dalam aircond pon tak boleh nak kasik sejuk hati lagi kan?tak faham aku.
--ingat..budi bahasa budaya kita--
terkulat2 brader tu kene marah.padahal..kalo nak diikotkan bukan salah die pon.die cuma nak post barang jek.
customer is always rite no matter what.
aku ngan adik aku sampai naik cuak nak pos barang tengahari tadi.takot tersilap ke ape ke.kang tak pasal2 kene sembur ngan pakcik yang kurang penyabar tuh.
kalo yang kene marah tu orang tua..memang pakcik tu kene 'ayat' balik ngan aku.ahahaha.tapi dalam cara yang paling asertif lah..sebab aku still ade rasa hormat ngan orang2 tua...sian dorang...
k lah.mak aji needs to go now..getting sleepy~
babai.salam~



No comments:

Post a Comment