Thursday, December 30, 2010

++amanat tu merosakkan mood pagi aku..benci!!!!++



pagi ni mood aku memang happy gila..tambah2 bila dapat dengar suara ala2 manja pussycat doll encik ilebiu before dia g keje.hikhikhik.terus rasa macam nak pitam.*gatai*LOL.

BUT....!(siap ada tanda seru sebab nak tunjuk penegasan kat situ)
kegembiraan tu tetiba termati macamtu jek sebab just now aku dapat call dari my one of my close relatives yang banyak berjasa untuk family kitorang. dia mintak tolong aku tengokkan anak dia which is i tak suka!!urghhh.apa perasaan korang bila berhadapan dengan situasi ni? anak dia dah banyak menyusahkan mummy dia..sangat2 menyusahkan sampaikan mummy dia tak larat nak berendam ngan air mata dah..adik beradik dia yang dulunya rapat (bukan sekadar rapat tapi sangat2 close) semuanya dah tanak kat dia disebabkan masalah yang dia buat..
aku bukan nak jadi kak nam ke ape ke..but to be honest im so sick of her n her husband...tapi yang aku paling menyampah is her hubby lah..sangat tak bertanggungjawab.amik kesempatan atas kebaikan mak mentua yang memang seorang yang lembut hati. ko tak malu ke asik dok mintak kat orang tua tu even dia dah pencen?mana kejantanan ko as lelaki???sampai sekarang ni aku memang takleh tengok jantan tu..rasa macam nak lempang jek. ko tu dahlah taknak keje..yang ko tau cukup bulan ko hello mummy ko n mintak duit...buat anak pandai plak..tapi taknak cari nafkah..si bini plak yang bersusah payah g keje..macam vavi jek..
tapi mengenangkan mak mentua ko tu baik takde manusia dah..aku terpaksa buat...bukan sebab ko ok..kalo boleh tengok muka ko pon aku tak hingin la jantan..such a loser n useless!!

aku bila dah marah macamnila..nak express out depan2 tak reti..so thru diz blog je aku boleh meluahkan perasaan aku...


kepada suami2 n bakal2 suami kat luar sana..

ingat..once ko dah kawin.ko bertanggungjawab sepenuhnya ke atas anak bini ko..sebab akhirat nanti semua tu akan dikira..jadinya beringat sikit ok..ko bukan kawin dengan anak ayam or lembu..ko kawin ngan anak orang yang perlukan kasih sayang n nafkah n also bimbingan as well...sebagai ketua keluarga ko tak boleh nak lari dari semua tu..ada faham??!!
apa2 pon aku doakan semua ni akan berakhir dengan kebaikan..kesian kat anak2 kecik yang tak berdosa menjadi mangsa akibat kelalaian ibubapa..insyaAllah...Allah tu maha kuasa..
sapa tau jantan tu akan jadi manusia yang lebih baik nanti?wallahualam..~




No comments:

Post a Comment