Wednesday, December 29, 2010

++argh..resdung!++



pagi ni sangat2 best memandangkan cuaca yang sangat redup dan angin sepoi2 bahasa..
pergh,macam nak menulis novel plak ayat2 gramatis bagai.haha.tetiba rindu plak kat kawan baik aku cik dena..sayang betul dia takleh datang masa kenduri bertunang baru2 ni..erm..nak buat macamana kan..dia kena lapor diri kat hospital langkawi at da same time of my engagement day..but its ok..
she contributes a lot for my big day back then.thanx babe...
to all of my friends yang datang masa haritu..mekasih bebanyak lah ye..:))

aku rasa nak g buat rawatan resdung lah arini..sebab makin lama makin gatal muka aku nih.pantang silap makan sikit mesti rasa merenyam semacam taw.itu tak makan ketam lagi..sekali aku gigit ketam..(even kulit luar yang keras tu) mulut aku otometik akan bertukar menjadi mulut megan fox..takyah susah2 nak cucuk botox or collagen.haha.
actually semua orang ada resdung..cuma yang membezakannya adalah banyak n sikit..kalo banyak..korang boleh tengok berdasarkan beberapa tanda:

1. muka penuh dengan jerawat besar2 sampaikan kat dalam telinga pon naik...eww..seram plak aku membayangkan.sebab aku ada kawan jenis yang ni..sian plak tengok.nampak sakit..
2. muka, mata or mana2 part of our body terasa gatal2 kalo makan seafood..or naik biji2 kat atas kulit pas makan benda alah macam sotong, kerang, udang, ketam n etc.
3. setiap pagi korang akan bersih lebih daripada 20 kali sampaikan hidung n mata berair..ouh,yang ni paling rimas ok.sebab aku pon antara orang yang mengalaminya..

4. rambut gugur..(ini pun berpunca daripada resdung gak)

5. bila sejuk sikit korang akan rasa hidung tersumbat.




so.untuk langkah pertama..aku bukak google then search kedai2 yang buat rawatan resdung berdekatan dengan kawasan rumah..kena tengok gak kaedah apa yang dorang guna.ada yang buat jenis wap..ada yang buat guna asap ala2 rokok gulung..ada yang guna ubat titik..kalo yang guna asap tu aku dah pernah buat..tapi rasanya tak berapa nak berkesan sangat..nak trylah guna ubat titik tu..katanya lebih mujarab.cuma kena tahan sikit la..once dia dah titik dalam hidung..air or lendir2 dari hidung akan keluar non-stop selama beberapa  minit..lendir2 tu yang akan buang resdung..

k lah..takleh nak merepek panjang2...have to go now for sinus treatment..
babai~

No comments:

Post a Comment