Monday, December 20, 2010

++tula..dah biasa hidup selesa kat rumah..++


rindu plak kat diktam aku..wuu~wu...~biasanya kalo tak bebel kat dia sehari rasa macam pelik plak...;p
pagi2 tadi lagi aku dah temankan dia daftar masuk ke KUIN..he was offered to further his study in diploma of IT n science..aku pon macam pelik macamana nak carry dua subjek yang agak janggal to be combined..

oh.untuk arini masih belum call encik burn untuk confirmation gambar.waargh..pening2...sebab taktau nak decide macamana..sebab skank ni ada dua pilihan samada pilihan aku atau mak aku..tapi yang pastinya aku kena dengar cakap mak aku by hook or by crook..kalo tak jadik anak durhaka...tak cium bau syurga kang..takmo2..:((
dahla nombor encik burn hilang aritu..sebab enset terpaksa kena format..(beselah..kene virus sebab dok rajin sangat on9 guna phone.padan muka)
n arini masa kat dewan dengar taklimat pasal status pelajar2 kat KUIN aku dapat mesej dari burn kot..sebab dia tanya pasal program minggu depan macamana..nak call balik tak boleh.pasal aku kat dewan.kang mengganggu plak makcik2 kat kiri kanan aku.haa..tak pasal2 kena siku kang ngan depan.
aku tak suka cancel last minute.but dapat tau pon baru2 ni gak..so.nak buat macamana kan..terpaksala...eh.ape aku merepek ni?abaikan jek kalo korang tak faham.huh.

berbalik pada cerita pendaftaran adik aku pagi tadi.aku kiranya macam warisla menggantikan mak ayah aku yang ada hal kat spital.masing2 ada appointment arini.nasibla diktam still ada aku yang dia boleh rely on.
orang ingatkan aku yang nak daftar masuk...HELLO...saya dah abis belajar ok..dah boleh kawin dah pon..erkk?

masa nak daftar masuk kolej kediaman..kami diberi peta untuk ke hostel KUIN..ok..aku sebagai perempuan kompem2 tak boleh masuk hostel laki kan...so.terpaksa la hantar adik aku kat pagar asrama jek..waktu tu.adik aku da buat muka seposen..*takpe2..aku faham.mesti dia sedey sebab nak berpisah ngan akak dia yang cun tuh.hakhakhaktuih!*
masa dia turun kereta..aku tunggu je dia sampai dia masuk asrama...pastu kan.masa aku baru nak gerak balik tetiba dia keluar pagar balik...


"awat plak dah?tertinggal apa plak kali ni?"


"bukan tertinggal barang kak...ni hostel perempuan..huhuh"


"what?wakakakakkakakaka!"


"nasib baik akak tak tunggu tadi..kalo dak jenuh hang nak jalan kaki sampai asrama laki..hahaha."


"isk.jum2 gerak p hostel laki..cek dah malu dah ni.."


aku dah sengih2 sambil geleng kepala..adoiyai..sengal betul la..patutla masa park kereta kat luar pagar aku tak nampak pon budak2 laki yang pakai baju kemeja putih n seluar hitam.pfft...nasib baik baru nak masuk..kalo semua da register matikla..orang cop diktam aku intruder a.k.a penceroboh.

ok.so we drove to da actual location of KUIN's hostel...kali ni baru betul asrama lelaki...aku plak yang jadi segan sebab semuanya boboyz u..awwww~

sampai situ je aku hantar..n banyak pesanan aku bagi kat dia...n again muka dia memang nampak sedey.cet,poodah..bajet ko belajar jauh dari rumah..padahal tak sampai 30 minit je dari rumah.hahaha.ko nak ulang alik setiap hari pon takde hal..kalo dapat terengganu macam aku kotla nak feeling2 sedey kan..ahaa~


pas hantar dia aku balik sengsorang..memang rempit abislah.sebab perut aku dah grrr...grrr...lapar!nak kena balik cepat nak makan...on da way balik tu, adik aku call..

"assalamualaikum kak...dok kat mana dah?"


"w'salam..dah sampai tanah merah dah..awat?"


"kak....asrama dia terok sikitla...huhu.."


"ala..belajar2 la duduk kat tempat macamtu..tula.besa sangat dok selesa kat rumah kan..kakak dulu pon sama gak..lagipon hang bukan duduk lama..4 hari ja untuk orientasi.."


"hurm..cek kena duduk ngan foreigner..dua orang.."


"haa..elok la tu...hang pon foreigner gak kan..hahaha.(merujuk kat kulit dia yang memang agak kelam.nguehehe)


"isk kak ni...dan lagi mengata cek tuh.."


masa sampai je rumah.aku terus cerita kat mak ayah aku..tergelak2 dorang dengar..:))

kat kaki ada nota::
wondering macamana keadaan adik aku kat sana..yolah..dia tu kinda passive sikit..kena ada orang push baru dia buat..

No comments:

Post a Comment