Saturday, January 11, 2014

++ragam wanita mengandung++

assalamualaikum...

this is my first weekend alone without muhammad haiqal..I called him just now but my mum said he's in a deep sleep..penat bangun awal gamaknya tolong tokma masak nasi lemak.hikhikikhik.
setiap kali rindu aku akan tengok gambar2 dia dan cium bantal busuk dia.saje tanak bagi dia bawak balik kampung sebab nanti mama rindu.T___T
harap2 aku cepat sihat so that boleh balik kedah dah jenguk anak..

onyonyo..sian anak mama baru bangun tido..rambut messy.

aku prasan, setiap pregnancy perangai aku mesti lebih kurang..but this second pregnancy aku jadi lebih mengada-ngada dan sensitif.mudah sangat terasa hati dengan suami. dengan orang lain ok plak..kadang2 aku jadi kesian dengan dia yang nak kena hadap ragam bini dia yang sometimes pelik. mood aku boleh bertukar in a split second..awal tu anje2 lembut..*muntah* dan dalam masa 5 minit kemudian boleh bertukar karakter jadi tersangatlah dingin dan moody..aiyoo..tak ke pelik namanya tu?

cuma, perbezaan ngandung kali ni aku lebih suka bersiap dan melaram even nak ke kedai jawa beli ikan.hahaha!;p
dulu time haiqal, aku malas nak pakai bedak dan celak walaupun kebanyakan orang tau yang aku dengan celak memang tidak boleh dipisahkan..kali ni, aku suka pakai lipstick dan blusher skali..suami takdala cakap apa2 pon..cuma dia asik cakap.."baby girl ni.."
actually aku tak kisah dapat girl or boy..yang penting baby sihat..sempurna sifat..dan segala yang baik didoakan untuk dia.:)

selera makan plak semakin bertambah. aku ni jenis kalau tak makan nasi sehari boleh jadi naik angin tau,hahahah!suami pon faham.dia plak jenis tak kisah kalau tak makan nasi sehari pon..dari segi pemakanan dia lebih berdisplin..perangai doktor mungkin -__-
haritu teringin durian, (bagi yang mengenali aku, sebenarnya aku memang tak makan durian..tak suka sangat.tapi dah mengandung ni teringin plak) so suami belikan durian D24..isi dia memang terbaiklah..aku makan dengan pulut dan santan...korang bayangkan, aku baru lepas makan nasi pukul 2.dalam pukul 4 tu aku bantai makan pulut durian 2 pinggan..perghhh~tersangatlah mengikut nafsu makan..kawan2 jangan ikut perangai cemtu ok.

sifat mengemas pun semakin over.biasanya kalau nak susun atur barang semula, aku akan tunggu weekend..jarang buat hari weekdays. sebab masa tak cukup..dengan keje lagi...tapi sejak ngandung anak kedua,kadang2 tu badan tak larat sesangat dah pon tapi masih ada hati nak susun2 barang kat dapur, dalam almari, naik turun tangga kemas tingkat atas bawah. yang tu suami tak setuju..dalam keadaan skang dia suh aku bed rest je..tak boleh buat keje berat2..
but mata aku akan jadi sangat irritate dengan benda2 yang tak tersusun..huhuhu.

lagi satu kan, kandungan skang ni dah masuk 5 bulan lebih..nampak sangat perut cepat besar..asyiklah semput/termengah mengah kalau buat keje banyak..
dulu, masa perut 6 bulan orang still tak nampak yang aku ni sebenarnya ngandung..kalau naik LRT tak pernah dapat keistimewaan tempat duduk..sebab suami kata memang tak nampak sangat baby bump..
still ingat lagi 2 years ago, my husband and I went to mid valley jalan2..sekali tu ada promotion perfumes kat ruang legar bawah..kami pon jalan belek perfumes sambil cuci mata and cuci hidung.
tiba2 ada sorang akak datang kat kitorang.."adik..nak cari barang untuk buat hantaran tunang ke..?sesuai sangat perfume ni untuk orang2 muda macam adik..perfume X ni memang best baunya bla..bla..bla.."
aku ngan suami dah pandang2..nak tergelak pon ada..tapi tahankan je..pas kitorang beredar dari tempat perfume tu punyalah kuat suami aku gelak..."ada ke dia kata kita baru nak tunang...abis dalam perut sayang tu ape???dah nak masuk 6 bulan dah kot.."
see?punyalah orang tak prasan..du...du...du...T____T'

apa2 pon aku bersyukur dikurniakan seorang suami yang penyayang dan penyabar..
sabar melayan kerenah isteri..sabar melayan anak yang mengamuk..
dan yang paling penting dia seorang pengurus keluarga yang sangat baik.
semoga Allah sentiasa merahmati abang dan memelihara abang sebaiknya..
mama n haiqal love you so much!

I miss this moment very much..pertama kali suami dapat bercuti dalam masa yang lama..seronok sangat bila bangun pagi boleh sarapan bersama, lunch sesama dan dinner pon bersama-sama.indah sangat feeling bila bersama keluarga..:) 

No comments:

Post a Comment