Saturday, August 14, 2010

++kawan sampai mati++



bosan..borink...dok melangut tak tau nak buat pape..
umah dah abes kemas..then dah siap basuh kete ngan cik nuri..
pastu dah siap simpan pinggan mangkuk kat dapur.
nak masak.lambat lagi waktu berbuka.
apa lagi nak buat ek?any idea?tapi tolong jangan cakap suh aku buat assignment ke ape ke.
yang tu memang aku takde mood nak buat.hohoho.
ampes..sangat tak guna disitu.;p

heaven gile kalo bole balik umah..isk.jangan sebut.nanti sedey.baik ko duk diam2 mekna.
teringat plak insiden yang jadik ari kamis baru2 nih.
insiden yang sangat menyentuh jiwa aku.huhuhu..
aku betul2 tak sangka kawan baik aku sanggup luahkan perasaan tak puas hati kat segelintir orang kat dalam kelas aku..
sebabnya die kesiankan aku kena buat banyak keje.tapi aku ok jek.takde masalah pon..mungkin betul la ade salah aku sket kot.ntahla...kadang2 kite manela sedar kite ade buat salah ke tak kan..

alkisahnya...~
baru2 ni lec aku ade mintak satu tugasan pasal soal selidik.pastu ade satu kumpulan tak hantar lagi.
grup aku n grup encik zul beres jek.takde masalah..pastu aku ade dengar2..
"tu tugas S/U...."
(sambil mmemuncungkan mulut kat aku)

aku bitaula lec aku bende yang betul..
"puan ade satu grup lagi yang tak kasik soalan kat saya..jadi saya tak bole nak siapkan borang tu.."
(padahal ngah pening2 masa ni..sebab kompius ni keje aku ke?pastu terkejut tetibe lec aku nak haritu gak.padahal die tak cakap pape pon nak tengok ke ape ke..haisyh.macam2)

masa ni nampak lec macam nak marah tak marah jek.sebab die tak dapat ape yang die nak..
aku jadik serba salah sangat.sebab aku fikir aku tak jalankan tanggungjawab aku dengan baik.tapi kawan2 aku yang lain cakap..ni bukan salah aku..memang grup tu yang tak kasik kerjasama.kalo betul la die nak suh aku buatkan..aku no hal.pejam mata pon leh taip.masalah skank ni..bende tu takde kat aku.macamana aku nak tolong buat.betul tak?cuma aku ade sikit terkilan la..sebab grup tu semacam nak salahkan aku 100% n dorang nak lepaskan diri dari kene marah ngan lec.jadinya semua tu nak suh aku tanggung sorang2..patut ke macamtu?
aku jadik down gile2 la...tapi aku diamkan jek..cuma satu je aku tak bole nak terima..masing2 daripada grup tu buat muka cekodok masam kat aku.
sabar cik na...sabar...
pastu cik loy..zul..n kawan2 lain tenangkan aku..n dorang cakap..ni memang bukan salah aku.so no need to feel guilty..
aku angguk je ngan pandangan kosong kat muka masing2.
pastu cik nuri dekat ngan aku.dia cakap..
"na...ko tak boleh diam macamni na...ko kena bangun n cakap kat budak2 tu(grup yang nak lepas diri tuh)..bitau suh dorang sama2 tolong ko buat keje..jangan harapkan ko je yang nak buat semua..pastu cakap kat dorang..jangan nak salahkan orang lain kalo sendiri yang buat salah..ko dah banyak wat keje na..aku tak faham la...dorang tak bole nak blame ko depan lec macamtu jek.then ko sorang je yang kena marah ngan lec..kalo aku...aku cakap terus jek..lantakla dorang nak kata ape pon.."

memang marah betul la cik nuri kat grup tuh..

aku senyum jek..aku cakap..biar jela kat dorang tu...sabar je..:))
--even dalam hati masa tu agak sedeyh gak nape dorang buat macamtu--


pas abes masa pertama...nak g ke kelas lain tetibe lec english call aku.die suh g kat die kat TeltTrac..(pasal kes folder aku ghaib entah ke mana.sapela yang amik tak letak balik.haisyh!)
alamak..dahla cuaca masa tu bole tahan panas..pastu bangunan die plak jauh dari bangunan induk+puasa..adoi..tapi aku iyekan jela..kalo nak menapak pon..menapak jela..kebetulan masa tu bukan aku sorang je lec nak jumpe.nasib baek ade cik ika...lega sikit ade teman..~
dari awal lagi cik nuri suh pakai kete die...tapi aku yang segan..huhuh.aku bab2 barang orang ni memang segan..kawan2 serumah dah sedia maklum dah...bukan ape..aku tanak menyusahkan orang..malu kot..hukhukhuk.
pas dah cakap2 ngan cik ika..so.kitorang decide naik kete jelah..credit to cik nuri sebab banyak tolong aku..sampai naik segan aku dibuatnya..



pas balik je dari jumpe lec..aku tengok budak2 muka macam sedih..monyok..
pelik aku dibuatnya..macam ada something happen jek.
pastu tetibe ade sorang bukak cite kat aku...cik nuri luahkan perasaan tak puas hati die bagi pihak aku..
die suh kawan2 lain kesiankan aku..n sama2 buat keje..pastu die pesan..jangan harapkan aku sorang jek nak buat semue bende..
dorang kata siap masa tu cik nuri nak nangis lagi.sebab terlalu geram ngan perangai sesetengah orang.huhuh..
terkejut aku dibuatnya..dalam masa yang sama terharu pon ade sebab die sanggup backup kawan die sampai macamtu sekali..
hasilnya???budak2 yang buat muka(grup) tu terus ok..n aku mintak tolong pon senang je ngan dorang.heheh.
best2!berhasil teguran cik nuri kat dorang..kalo harap aku cakap memang tak lah.tak sampai hati lah nak tegur kawan2..huhuh.
terima kasih cik nuri sebab faham keadaan aku...terima kasih sebab tolong aku to clarify everything..n kawan semua..thanx 4 being supportive...moga Allah membalas jasa kalian...aku sentiasa doakan kejayaan kawan2 aku semua..aminn...:))
korang tetap kawan kesayangan aku sampai bila2~


bapak panjang gile entry aku kali ni..tak larat baca...baca sikit..sehari satu perenggan..sekian terima kasih.salam~

No comments:

Post a Comment