Wednesday, June 29, 2011

++akad nikah kat mana??++


da second entry for tonight.

i have plenty of works to do actually.but unfortunately i dun have da willing to do it..still cant stop thinking bout what my dad had told me just now.
it was about da venue of my solemnization function.
 here's da conversation between me n my dad.

"kita buat akad nikah kat surau..."

"hah???!!alaaa..awat tak buat kat rumah???tak bestlah.alang2 baik buat kat masjid je."
(serius!tak fun langsung ok.)

"pasai pa takmau buat kat surau..?kan tempat tu elok..dekat sikit"

"orang nak amik gambaq...view kat tempat tu tak berapa nak cantik amik gambaq..hurmm"

"pernah tengok surau tak?dah masuk dalam?"

"laa..mestila pernah masuk..kan dok semayang terawikh kat situ..orang tau tempat tu macamana..."

ayah tak abis2 nak pujuk aku...dia cakap elok buat kat surau daripada masjid.sebab kalau time aku 'tak suci' berdosa kalo masuk masjid.surau ok lagi..masalahnya.bukan yang tu yang aku pertikaikan.tapi.bagi aku, baik buat kat rumah je.senang.takyah nak g mana2.adik beradik semua boleh tengok..even aku tau rumah aku kecik je..amik gambar pon menarik..nak berkeras pertahankan pendapat macam tak patut plak kan..aku ni anak..patutnya dengar cakap ayah n mak..hurmm.serius aku betul2 down skang ni.

what to do~SIGH...


2 comments: