Wednesday, June 15, 2011

++argh~lambatttt!!++




assalamualaikum~

pic nih takde kena mengena pon dengan cite arini.saje terasa nak feeling cantik letak gambo sendiri.awww,gelisss~*muntah hijau*


sepanjang bertugas sebagai seorang guru (amboih,mukadimah kau...) tak pernah aku bangun lebih dari pukul 6.30 pada hari sekolah..paling lewat pon mesti pukul 6.29am.hahah!nak jugak tuh letak kurang seminit.biasanya around 6 am mesti aku dah start kemas2 katil n terus mandi..tapi lain plak cite arini..aku taktau ape kena dengan aku sampai tak sedar jarum jam dah menunjukkan pukul 7 pagi..

alkisahnya...~

"malam ni nak tido awal lah..dahla malam sebelumnya tido kul 3 pagi" hati comelku berkata-kata.

sudahnya memang tetido awal.haha.langsung tak hantar goodnyte msg kat encik ilebiu..pastu tido ngan lampu bilik n lampu toilet terpasang.pembaziran!!tapi, dah nama pon TERtido kan..nak buat macamana...hikkss...;p

around 3 am terjaga.terus tengok jam n tengok ada goodnyte msg dari encik ilebiu..oleh kerana mata ni pemalas nak stay bukak...sambung tido balik..

tau2 je dengar bunyi orang ketuk pintu..

tok..tok...tokk..~!!!naaa..~ooo naaa~!!

rasanya macam dengar tak dengar jek suara makcik intan (kawan mak amy) panggil nama aku pagi tadi..

gagahkan jugak bukak mata..then...

OMAIGOOODDDD~!!!!!dah pukul 7 pagi lah!!matik aku!!wuaaaaa~~

aku takot cik amy dah g sekolah tinggal kan aku..bukak pintu tengok bilik dia still gelap lagi.
terus capai phone n call dia..

calling yang pertama tak berjawab..second calling baru dia angkat...

"amy....~"(suara mintak simpati.huahua!)

"ye na..nape??"

"aku baru bangun...ko dah g sekolah ke..?"

"hah??!!!ASTAGHFIRULLAHHH~dah pukul berapa ni??"

"dah pukul 7 lebih..huhuhuh"

"aku tak sedar langsung na..aku pon baru nak bangun ni.."


kahkahkahkahkah!!!rupa-rupanya dua2 orang tak terjaga langsung weh.2x5 je kami ni..
kelam kabut aku bersiap-siap..oh.sebelum tu perlu diingatkan yang aku sempat mandi n kemas bilik.hehehe.that is so husna.apa yang penting before keluar rumah is kekemasan bilik.errrkk?
nasib baik aku dah siap iron baju semalam n kemas2 barang yang nak dibawak g sekolah arini.kalo tak,mahu pukul 8 aku sampai sekolah.huhuhu.tai pu chi...

last2 kami pergi sekolah asing2 pagi ni..amy naik kete dia.. aku g naik kete abah.tepat pukul 7.30 aku sampai sekolah.feuuuhhh!nasib baik kau..aku siap dalam masa kurang dari 25 minit.memang cepat macam cowboy.hohoh~

kat kaki ada nota::
memang tak sangka yang dua2 orang boleh terlajak tido pagi tadi.sebabnya dua2 orang ni jenis yang senang bangun pagi..tak payah orang kejut pon akan bangun dengan sendirinya..apa2 pon , pasni aku kena lebih alert dengan bunyi jam.n before tido kena pastikan aku dah kunci jam untuk bangun pagi..tanak terlambat lagi.huhuhu.

2 comments:

  1. nasib baik sempat g sekolah kan...
    Kalau kat sarawak, pukul 7 tu dah start p&P.
    Boleh imagine tak kita bangun pukul berapa...?
    Semenjak jadi cikgu ni, biological clock memang berubah habis...

    ReplyDelete
  2. miss sunshine::mak aih..lg awal ek.maknanya kena bangun dalam pukul 5-5.30 mcmtula kn..?

    ReplyDelete