Monday, June 06, 2011

++pelakon hebat :part 1++



assalamualaikum~

bagus sekiranya seseorang tu ada self confident yang sangat tinggi.tapiiiiiii, yang jadi tak bagusnya bila terlebih confident sehingga orang lain yang tengok jadi meluat n menyampah.macamana tu???

contohnya, kita dah sedia maklum ngan perangai seseorang tu..sebab kita dah kenal dia since dia tadika.(contoh jela kan..)jika kat rumah..masyaAllah~memang pemalas, baloq liat nak mampusss.nak suh buat keje sikit pon tanak.tapi bila kat luar...perghhh!memang kalah wanita melayu terakhir wa cakap lu.tambah2 bila p umah orang ada anak lelaki ensem kacak bergaya terus jadi rajin secara tetiba.selama ni pinggan mangkuk kat rumah pon jarang diangkat basuh.tapi bila g umah orang lain, boleh plak kutip2 gelas or pinggan orang tu n terus p basuh kat dapur.tuan rumah perhatikan sahaja gelagatnya..kemudia tuan rumah tegur...

"amboi...rajinnya milah...~"

sambil tersipu2 malu (konon) si milah pon jawab..

"eheh...ermm.saya dah biasa buat keje kat rumah makcik..kalo kat rumah, milah lah yang dok kutip pinggan n cawan2 g basuh.alaaa...laipon sikit je ni pinggan gelas ni.."

terus tuan rumah rasa kagum melihat anak dara yang begitu tertib dan sopan plus tersaaannngaaatttt lah rajin.dalam hati tuan rumah tu..

"untungnya dapat menantu macamtu...aman damai rukun tetangga harmoni rumah tangga nanti"

OMG!!
(tangan kat dada mata ke atas)

terus rasa pening2 macam awal2 pregnant.bahahah!
terus rasa kasihan dengan tuan rumah tu sebab tertipu dengan lakonan si milah yang tersangatlah hebat~
kita sebagai kawan yang memang sejak azali tau fe'el si milah tu takkan nak cite benda2 tak elok plak kat tuan rumah tu kan???
contohnya...
"makcik tau tak..si milah tu kan...pemalas gilerrr kalo kat rumah..kat rumah dia mana pernah buat keje..ala..dia berlakon je tu makcik..jangan mudah tertipu taw.."

ewah.berani sangat ke ko nak cakap macamtu???
ahah!memang takla kan..??!!terpaksalah duduk tengok je n telan bulat2 lakonan yang mantopp!huahua.

perangai si milah tu menjadi buah mulut makcik2 yang mengidam nak dapat menantu serajinnya setelah dia pulang ke rumah..padahal...dot...dot...dot..muahaha!

wallahualam~
sekian, bersambung...

thanks for reading this entry..:))

4 comments:

  1. adni::hahaha.mmg ramai yg semakin gilerrr~;p

    ReplyDelete
  2. hahhaa...rmai cmni kn...meluat bile tengok..

    ReplyDelete
  3. cikgu suraya::they are so called hypocraters~haha

    ReplyDelete