Tuesday, February 09, 2010

++lukisan tanglung..++


one of my artwork entitle 'Tanglung...'
lukisan ni aku wat 2 hari b4 aku g kenduri kawin my bro kt kuantan..
juz imagine, aku kne siapkan lukisan ni 4 hari seblum tarikh kna submit,,nk tanak aku tpaksa sacrifice masa aku n siapkan mende alah ni semata2 nk attend kenduri kawin tu..huhu.
hasilnya...boleh nilai sendiri laa..agak kureng i think sbb nk cepat...
takpela...bnda da lpas da pon..

aku sngaja upload pic tanglung yg aku lukis ni sbb ada yg tak smpat nk tengok aritu..
not 4 other purpose kayh...dun get me wrong..
b4 aku lukis ni..aku penink fikir apa bnda yg aku nk wat untuk amali kali ni..sbb i want sumthing different dr the others..lpas wat research,i've came out with this idea which to use chinese culture as a theme of my project..sbb masa kebanyakan dr kwan2 byk yg wat pasal malay culture..so mesti ade kna bandingbeza..so, to play safe i'd chose tanglung as my subject matter..
aku guna media kering utk wat lukisan ni..nama pon lukisan kn..so penggunaan warna mesti seminima yg mungkin..i use charcoal utk gantikan penggunaan pensil..charcoal = arang..
org kata kalo nk lukis guna arang kne confident betol sbb kalo dah wat ssh nk pdam..
tp bg aku lg snang guna charcoal sbb lukisan lg cepat siap..hahaha..(nk cepat aje..)
yela..masa tu im running out of time..so kne rushing laa..
dlm dok klm kabut tu ni jela hasil yg aku mmpu buat...peace bebeh...~




No comments:

Post a Comment