Tuesday, February 09, 2010

+++salah satu dari hasil kerja student...+++




arini ajar budak suh buat burung Kakak Tua guna teknik kolaj kt kelas 5IB..then masa time set induksi aku suruh dorg nyanyi burung kakak tua..then aku pon tunjuk hasil karya aku yg 1st..semua ckp.."waaah...cantiknya burung cikgu buat.."kite pon kene wat gini ke cikgu..ttibe terpacul soalan tu dr mulut salah sorang anak murid aku..yela mek wei..kne wat ginila...
***********************************
masa ngah ngaja step2 nk wat kolaj tu..aku perhatikan ada sorang budak yg duduk baris depan skali asyik wat hal sendiri..aku panggil die si A..die wat dek jek ape yg aku ckp seolah2 aku x wujud kt depan tu..mula2 aku sabar lg..tp bile die duk sebok kacau kawan2 die yg lain ngah wat keje..aku pon ape lg kebabom laa...haa..jgn2 main2 ngan cikgu husna...dasat taw bile die marah..
aku g kt budak tu aku tanya...
aku : bakpe awak dok wat keje awak?
si A : kite malas cikgu..
aku : dah, kalo malas xyah dtg skola..
si A wat muka bila aku ckp centu...

aku : kawan2,die mmg gini ke dalm kelas setiap kali cikgu lain2 ngaja?
si A : dop..ngan kelas cikgu je kite mls..
aku : awak jgn xtau cikgu da tau perangai awak mcmana..cikgu2 lain da banyak complaint
pasal awak..jgn smpai comlaint tu smpai ke pengetahuan guru besar n jadi kes
disiplin..cikgu mls nk bising2 sbb cikgu still nk bg awak peluang..
budak tu langsung terdiam lpas aku ckp centu..suddenly die bangun n terus wat keje die..
lgsung tak berenti pas kene brainwash ngan aku..hahahaha..baru puas hati aku..

p/s : moralnya...kalo dah nama pon pelajar..jgn bantah ape yg cikgu ckp..kalo cikgu suh awak wat keje, buat je..cikgu paling tak suka bila ada student yg malas..suka wat kecoh kt dlm kelas..ganggu kawan2 lain n etc..ingat tu..cikgu akan baik ngan student yg baik dengan cikgu...mcmtu gak sebaliknya..

No comments:

Post a Comment