Thursday, February 25, 2010

++ops,,,,terlebey sudah..hahah++


arini aku ngajuk lg...hahaha..bukan pe..ngajok ngade...geram punye pasal kn..
mmg encik kapal kna marah abeslaa ngan aku...sape suh tak tepati jnji...wek2..=p
hahahaha....not my fault la kn...sape suh die wat org sakit ati kn...~~~
so,,amekla penangan dr cik husnanerra yg kiut lg miut neh...(cute keww..???)
to encik kapal yg tak brape putih tu...jgn amek ati yee....sowri......hohoho~~~


(-___-)






(^___-)






(^____^)


mood aku is getting better in time...
aku marah kejap2 jek..enggak bisa marah lama2 ah...kang len yg jdnya..
kt skola arini sonok betul///mana taknya arini aku dpt adiah towel smpena ari sukan sekolah baru2 ni...
n 2 tupperware yg bapak besar..
hahaha...bole isi bihun goreng dlm tuh...(kalo aku rajin masak laa....heee~)


arini aku kene relief kelas drjah 2..
aku xtau nk wat xtvt ape ngan bdk2 kecik tu...so aku tnyala ustaz dpan meje aku...


"rasa2 nk wat ape eh jpg....?"
"ala...husna bercerita je ngan dorang...x pon wat teka-teki..."


bila fikir2 balik....teka-teki aku dah buhsan laa...asik teka mnde yg sama jek..tade kelainan...
kunun2 nk cari varisasi la neh...sengal jek...eheh.
then pas puwas mikir..I've came out wif a decision...story telling...




KRINGG......!!!!!10.10...~~~








tyme to go to 2IB,,,,
masuk je kelas tu...semua bdk tecengang...


"cikgu..mane teacher azlia..?


"skank bkn masa PS..."


"kite tak bawak drawing block pung..."


"takpe...cikgu bkn nk aja PS arini....cikgu ganti teacher azlia sbb die tak sehat...n tak dtg skola.."


alang2 msuk klas dorng aku bawak skali hasil kerja dorang tyme kne observe aritu...


sorang2 aku sebut nama...n bape bintang yg dorng dapat..


sorag je yg dpt 2setengah bintang....fuhhh~~~~
sib baeklaa...kalo x jenuh aku kne beli adiah untuk satu klas...


i tell u mehh..
budak2 klas masa tu...msyaAllah...mmg bsing yg amat sgt...
then terus aku ckp..


"cikgu ada satu cerita...tp tanak cerita slagi awak tak duduk kt tmpat masing2..."
(smbil bdan mnyandar kt blackboard..n muka kerek nk mampus....)


semua bdk dh kelam kabut cari tmpat masing2 nk duduk...
(senyum...)


ble semua dah betol2 diam..aku pon start la nk bercerita...yg kelakarnya aku taktau pon nk cite pasal ape pg tu...


so...cite yg aku smpaikan masa tu hanyalah rekaan semata2 cmpur cite dongeng...hehehhee..
ala..budak2 kn...manela dorang tawu sgt..so bole la aku cerita tipu2 pon..asalkan dorang bg perhatian sudey..




aku cerita pasal si kurus n si gemuk...
kurus=baik..
gemok=jahat..


si kurus g mancing,,then ttbe dpt kapak emas...
so dia guna kapak tu utk tebang pokok dlm hutan n jual kayu smpai jd kaya..


si gemuk dengki..then die g mncing gak..
dpt kapak perak..tp die tak pwas ati..so die g jual kapak tu kt pasar,,,
then g mncing ag...last2 terpancng penjaga sungai...so...penjaga tu sumpah si gemuk utk tmankan die kt dlm dasar sungai 4eva...


amcam cite aku??ok x???hahahhaa..masa aku cite...abes expression muka aku wat,,,yeala....nk attract bdk bknnye senang babe...




centu je cara aku kawal bdk dlm klas...heheheh...sng kn..?
so spe2 nk try pasni sile2 laa...






**************************






then pas abes relief kul 11.10....stngah jam pastu aku masuk klas djh 5 plak..
arini aku wat topeng perasaan..
induksi,,,aku suh dorang wat expression perasaan berdasarkan perkataan yg aku sebut,,
n aku tnjuk pic expression2 tuh...bdk2 bkn men suke lg..sbb ade diantara pic tu sgt kelaka..aku suka gak..hehehe...


arini masa berlalu pon tak pasan..punyela khusyuk ngajar bdk klas cara mewarna yg betol..
tak dinafikan ada antara bdk klas tu bebkat..siap g kelas seni lg u...wooowww....~~~kalah cikgu...
ttbe masa ngah betulkan warna kt lukisan bdk2...
ade sorang bdk tanye,,,




"cikgu...nk tak kalo cikgu ngaja kite kt umah...?"


"ayah kite mmg ngah cari cikgu pn untuk aja english...math...n len2 subjek.."


ops..b4 ni mmg aku pnah wat kelas tusyen kt dpn umah aku just utk bdk2 taman..aku ngaja english n math...tp kalo nk jd private teacher....hurrmmm....i have to think bout it 1st...
bkn sng nk jd private teacher ni...bkn pe..kite akan terikat ngan komitmen di skolah, rumah rumah student....






so,,,nnti dulu lah yee...maybe ada cikgu yg lebih pengalaman n pengetahuan dr cikgu husna kamu ni...


aku arini ngaja lebih dr sejam dlm klas tu..masing2 tanak bg aku keluar awal..huhuh...letey den..


risau aku takot cikgu len da nk masuk..






xtually...i do luv my students very much...bcoz they are one of my priorities for now..
bile aku ngaja n budak fhm...itu yg dpt bg kepuasan kt diri aku sendiri...
thanx u olz...4 being such great students of mine...


BABAI;~~~~~




No comments:

Post a Comment